måndag 5 april 2010

Toppenhelg!


Vi har haft en himla skön påskhelg! Jag har varit ledig sen i onsdags och bara jobbat inatt, underbart! I torsdags hade vi Mattias kusin Reima och hans familj på besök, en jättemysig kväll blev det med hemlagad pizza och många skratt.
På långfredagen var Mattias, Petri och Jessie på bilmässan på Elmia, jag hoppade av på A6 och hittade lite kläder och en grillpanna :) På kvällen var vi hos mina föräldrar och myste till sent på kvällen, åt underbart god lax med mera...
På påskafton tog vi riktig långpromenad på förmiddagen, hälsade bland annat på Mattias farmor som bor inne i Gnosjö. På kvällen hade vi fest här, tre par var vi och mannen min lagade utsökt god 3-rätters middag! Han kan verkligen laga mat, det var helt ljuvliga smaker! Invigning för vår gasolgrill blev det också då Mattias grillade oxfilé till varmrätt, mums...
Igår var jag i Herrljunga hos min släkt hela dagen. Min äldsta kusin var hemma från Kanada, han har en vingård där tillsammans med sin sambo och vi fick provsmaka 2008 års vin till en jättegod middag. Jag är inte mycket för rödvin i vanliga fall men detta var jättegott! Vilken fin avslutning på en fantastisk helg.
I morse åkte Mattias till Skåne för att testa racingbilar några dagar så jag är gräsänka fram till onsdag kväll då han kommer hem lagom tills jag ska åka och jobba, man hinner ju inte tröttna på varandra i alla fall. Imorgon är jag ledig och tänkte städa lite i trädgården, äta lunch med min yngsta syster som är hemma från Gävle :) Gick en rejäl snabb promenad nu ikväll, kan behövas några stycken i veckan som kommer eftersom en och annan godisbit tyvärr slank ner under helgen....Vad har ni hittat på i påsk?

Mattias bygger grill på altanen i onsdags :)

Inga kommentarer: