söndag 18 april 2010

Dags för äggplockning


Imorgon ställer vi väckarklockan på 04.15 och åker mot Linköping strax därefter. Kl 07.30 har vi tid på RMC och själva ingreppet tar egentligen bara 10 minuter och sen ska vi vara kvar där ett par timmar för observation. Efter de har plockat ut mina 9 äggblåsor får vi veta hur många som innehöll ägg. På tisdag hoppas vi att telefonen är knäpptyst för det betyder i så fall att det finns ett eller flera embryon till oss på onsdag som då ska planteras in. Helgen som jag trodde skulle bli seg har gått förvånansvärt fort ändå och strax ska jag och älskling kolla på film här i soffan och sen är det väl dags att gå och lägga sig för att orka upp imorgon. Tack för alla trevliga telefonsamtal, umgängesstunder och lyckönskningar under helgen. Detta betyder så otroligt mycket för oss, man blir alldeles rörd! Uppdatering kommer imorgon kväll om hur äggplockningen gick. Idag har vi varit på Store Mosse med mina föräldrar, härligt var det där trots blåst och god lunch hade vi med oss. Ikväll har vi varit hos Mattias föräldrar och ätit grillat.

1 kommentar:

JoHanna sa...

Tusen tack! :) Det är betydligt tuffare att vara gravid än jag hade trott än så länge hehe.. Men jag hoppas att allt går vägen för er nu i veckan, och att du får må bättre än jag gör.
Lycka till!! Stor kram!