torsdag 8 april 2010

Det börjar bli trångt...


Idag på morgonen efter jobbet var jag på ultraljud och mina äggblåsor hade växt till sig helt ok. Jag hade runt 10 st som var ca 10 mm och det var ju vad vi hade hoppats på tills idag. Bilden ovan visar ungefär hur det ser ut... Tänk att det äntligen händer något!! Nu har vi höjt dosen litegrann och på tisdag ska jag på nytt ultraljud, då får vi förhoppningsvis veta vilken dag vi ska till Linköping och plocka ut äggen. Förmodligen blir det onsdag, torsdag eller fredag nästa vecka och återinförande ett par dagar efter. Helgen blir lugn och jag har förberett mig på att jag kommer ha mer ont i magen då än vad jag har nu. Imorgon kväll kommer Frida & Johan till oss och grillar, ska bli mysigt! På lördag ska jag med mamma till Stora Segerstad och lära mig baka ostkaka. Jag gillar ju sånt där, att lära mig göra saker så som de gjorde förr och ta tillvara på gamla metoder :) På kvällen blir det nog en sväng till Borås. Hoppas ni alla får en fin helg, vädret ska ju bli kanon iaf på söndag så ut och njut och samla solenergi ;-)

5 kommentarer:

Frida sa...

ÅH VA KUL att de gick vägen!!! ;)
Häftigt att man kan se sånt på bild egentligen :D

Ses ikväll vännen! Ska vi ta med något??
Kramis

JoHanna sa...

Oj, kan tänka mig att det känns rätt väl? Jag hade vätskefyllda cystor på ca 2,5 cm på ena äggstocken för ett tag sen, och det gjorde ont, och då var det nog inga 10 st.. :P
Lycka till nu!

Cintya sa...

Åh vad underbart! Härligt att det går framåt! Håller verkligen tummarna för er! Jag förstår din längtan och ber om det bästa för er! Den lycka jag fått uppleva önskar jag dig och din kärlek. Massa kramar

Linnéa sa...

Tack för att du är så öppen och delar vad ni går igenom! Det är så otroligt intressant!! Och fantastiskt kul att det verkar gå åt rätt håll nu också! Helg-kram!!

Anki J. sa...

Åh, så skönt att allt har gått bra så här långt nu. fortsätter naturligtvis att hålla tummarna hårt för er.
Som vanligt har ni planerat fullt upp med allt möjligt när det är helg och själv hoppas vi på att träffa lite kompisar med den bästa rasen som finns på lördag em. Hoppas bara att inte något regn ska stoppa våra planer.
Vårhäsln från Skåneland