fredag 15 oktober 2010

Yes!


Sen tonåren har jag nästan alltid haft något hål i tänderna vid varje kontroll hos tandläkaren. Hålen hamnar alltid mellan tänderna, det är väldigt tätt mellan mina tänder, sen är jag ju en riktig godisråtta också och det har säkert bidragit till alla hål. För 2 år sedan när jag var på kontroll sist så hade jag flera hål, varav ett i ena visdomstanden, det var hemsk att laga! Idag var jag hos tandläkaren och inte ett enda hål kunde de hitta, jag trodde först att de skojade med mig :) Vi har använt eltandborste sen 1½ år tillbaka, jag har blivit mycket flitigare med tandtråd och så äter jag ju mycket mindre socker nu än tidigare. Tydligen har det hjälpt! Jag blev så himla glad idag för detta, känns som en storvinst!
Passade på att teckna tandvårdsabonnemang också så nu betalar jag några tior i månaden och slipper stora räkningar sen. Besöket idag grävde inte heller några hål i plånboken, jag gick t.om plus 100 kr, tydligen någon justering sedan förra året då jag betalade några tusen kan jag säga....
I eftermiddag har vi varit i Åminne på julmarknad, det var så mysigt! Vi handlade lite smått o gott och provsmakade en hel del :) Om en stund ska vi åka till goa vänner här i Gnosjö på fredagsmys.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack,så jätte mkt. Hoppas att det går bra för er också. Ska kolla din blogg och håller tummarna. Kram

langtanefterbebis.bloggplatsen.blogg.s