torsdag 14 oktober 2010

Here we go again.....!


Vi är mitt uppe i hormonresan, nedregleringsfasen är över och ikväll börjar jag med de stimulerande sprutorna. Förmodligen åker vi och plcokar ut ägg någon gång efter nästa helg. Det känns så bra att vara igång igen, vi har samlat kraft nu :) Nu är det bara att hålla tummarna för att den här gången är våran gång, att vi i alla fall kommer ett steg längre än sist (dvs att äggen ska vara mogna och befrukta sig)...
Jag har känt mer biverkningar den här omgången än förra, jag är mycket tröttare men annars mår jag bra. Mattias tog emot samtalet idag från RMC i Linköping, de talade om att det var dags att börja med sprutorna ikväll. Han frågade sköterskan om det fanns någon mer smärtlindring att få vid äggplockningen eftersom jag hade så vansinnigt ont sist. Sköterskan sa att jag kunde få lite mer avslappnande medicin. Känns så skönt att veta och så skönt att Mattias frågade ♥.
Inatt blir det jobb och imorgon eftermiddag tänkte vi åka en sväng till julmarknaden på Åminne Bruk. Jag var där förra året med goa Anna o hennes härliga barn och det är ett ställe man gärna besöker igen!

Måste bara visa en bild på lilla busen Leia. Igår kväll letade hon upp sin gamla valpbädd inne i garderoben innanför sovrummet. Hon bökade bort flera kuddar och ett par täcken för att kunna lägga sig där. Skönt att vara för sig själv en stund kanske :)

10 kommentarer:

Turbolina sa...

Kram och lycka till på vägen!

Turbolina sa...

Kram och lycka till på vägen!

Anki J. sa...

Lycka till och håller tummarna hårt för er <3
Söta Leia är precis om sin mamma som oxå kan hitta de mest otänkbara sovställena och som hon kan bädda runt innan hon till sist får det bra...
Kram

Kikki sa...

Lycka till! Håller minntumme för er så hårt jag bara kan! Mysigt med julmarknad i år ska jag åka till Liseberg på deras julmarknad!

Lotta H sa...

Åhh vad spännande.. Håller alla tummar jag kan! Hoppas verkligen det går denna gång, ni kommer bli underbara föräldrar det är jag säker på! Kram

Linnéa sa...

Åh! Vad gott att ni är på gång igen!! Stora lyckat till den här gången!!!! Håller tummarna hårt!!!
KRAM!

Nenne sa...

Vill bara säga lycka till! Håller tummarna för er. Kramar

Malin's Hus sa...

Lycka till min vän!!!!!!

maria sa...

Tack för alla fina kommentarer, ni betyder så otroligt mycket!!! :)
Kramar till er!

Längtan sa...

Lycka till!!