måndag 25 oktober 2010

Det är dags!


Jag har haft väldigt ont i nedre delen av magen i helgen, igår var det till och med svårt att sitta och köra bil för att det gjorde så ont. Jag tänkte och hoppades på att äggblåsorna växt ordentligt tills idag. Visst hade jag rätt, de är till och med så gott som mogna för att plockas ut!! Kan ni fatta, sist stimulerade de mig i 16 dagar och på sista kollen hade jag totalt 4 äggblåsor som var ca 17 mm. Idag var det 7 st som var mellan 19 och 21 mm samt ytterligare runt 7 st som inte var så mycket mindre och då har vi bara stimulerat i 11 dagar hittills :-)
Ikväll tar jag sista dosen med nässpray samt en specialspruta som ska ge äggen en liten extra skjuts inför utplockningen. Imorgon blir det en helt hormonfri dag, utan tider att passa! På onsdag 07.30 ska vi vara på RMC och förhoppningsvis får vi den här gången komma tillbaka 2 dagar senare för återinsättning av ett eller två embryon. Kanske är det guldägget som ligger och väntar på att få komma ut och möta en stilig spermie nu?
Fortsätt hålla alla tummar och tår, det är ännu många steg som ska klaffa för att det ska bli en liten bebis av detta...!
Tack för att ni finns allihopa som stöttar, ni betyder så mycket!! ♥♥♥

13 kommentarer:

Malin's Hus sa...

Du är så stark Mia! Jag önskar Er all lycka nu och hoppas att det ska ta sig!

Lycka Lycka Lycka!!!!!!!!

Kraaaaaaam

Elin sa...

Å vad underbart att läsa... jag är alldeles rörd och har tårar i ögonen. Jag ska såklart tänka på er ännu mer nu denna vecka! Stor kram till er! Lycka till nu!

Längtan sa...

Håller alla tummar jag har att det kommer gå bra i morgon samt att det den här gången blir återföring på fredag.

Lilla jag! sa...

Låter ju toppen! Håller dem hårt. Kram!

Lotta H sa...

Väntar med spänning och, som jag sagt tidigare, håller tummarna stenhårt! Kram!

Lilla jag! sa...

Du har en award att hämta på min sida. Kram!

Nenne sa...

Lycka till!
Kram

Anonym sa...

Önskar er all lycka till! Ska tänka en extra tanke till er under veckan!
/Kristina Forster

maria sa...

TACK för alla fina kommentarer, ni är underbara!
Många varma kramar! ♥

Theos sa...

Håller alla tummar för att det ska gå bra denna gång...

och som någon annan skrev är så impad av er för att ni är så starka...

KRAAAAAAM

Madelene sa...

Håller tummarna för er nu! Stort lycka till! :)

Kram Madde i gamla ssk-klassen

Linnéa sa...

Åh!! Jag tror och hoppas på ett guldägg!!
Jag håller alla tummar och tår (totalt 40 st!!) för er!!
Och framförallt lycka till imorgon, se till så att du får riktigt mycket lugnande...
KRAMAR i massor till både dig och Mattias!!

Anki J. sa...

Ja, man blir verkligen tårögd av att läsa allt ni måste gå igenom. Vet att ni är starka även om ni har gått igenom så många motgångar. Men nu måste det vara ett guldägg som väntar på det bästa....
Lycka till!
Kram