onsdag 27 oktober 2010

Allt har gått bra!


Nu är vi hemma igen, ska iväg och äta kvällsmat hos mina föräldrar strax. Allt har gått bra idag, 13 äggblåsor tog de ut och totalt 8 ägg fanns i dem. I alla fall ett mer än sist :) I eftermiddag har de lagt in en spermie i varje ägg och om telefonen är tyst imorgon får vi komma för återföring på fredag, hoppas så!!!!! Dagen har varit lång, vi gick upp vid 4, åkte strax innan 5, var där 7.15, fick komma in för äggplockning 11.30 och åkte därifrån 14. Som tur var hade vi några tidningar med oss att läsa och lite gott att dricka. Äggplockningen gick jättemycket bättre än förra gången, gjorde inte alls så ont som i våras även om det var smärtsamt idag också. Fick mer både lugnande och smärtstillande den här gången. Dessutom var ju äggblåsorna mer mogna den här gången, alltså lättare att ta ut och sne var det en annan läkare idag som tog det lugnare.
Efter dagen på sjukhuset åkte vi och åt en god lunch, det var väldigt gott att få i sig lite fast föda igen efter att inte ha fått äta något sedan igår kväll.
Tack för alla tumhållningar, släpp dem inte än!! :-) Kramar

7 kommentarer:

Lilla jag! sa...

Fortsätter att hålla dem jättehårt :) Åtta ägg är ju jättebra.
Kram!

Längtan sa...

Hoppas att de inte ringer i morgon! Åtta ägg är ju bra.

Elin sa...

Jag håller verkligen mina tummar! JAg hoppas det går super denna gång! Stor kram

Linnéa sa...

Åh, skönt att det inte var lika "besvärligt" den här gången! Fortsätter att hålla allt vi har och kan till tummar och tår!

Maria sa...

Oh vad jag hoppas för er skull, lovar att hålla tummarna allt vad jag kan. Lycka till! Kramar från Maria. Hälsa de små damerna också.

Lina sa...

Vi håller tummarna här och hoppas verkligen telefonen är tyst idag. Stora kramar!

Anki J. sa...

Usch, att du ska få lida så...
Kram