söndag 20 november 2011

Världen föll samman igen

Idag gick det åt skogen, lite drygt en vecka efter insättning. Mensen kom på väg hem från Stockholm, på väg hem från vår underbara helg i Stockholm. Världen har ännu en gång rasat samman för oss och just nu är jag mest arg. Arg på min kropp som inte kan fungera som en normal kvinnas, arg på våra perfekta embryon som inte fattar hur efterlängtade de är, arg på att det inte finns någon turordning när det gäller att få bli förälder. Vi har nu ruvat 5 gånger... när är det dags att ge upp? Inte än på långa vägar, det är vår plan men nu behövs en ordentlig paus. Det blir förmodligen ett halvår eller så, eventuellt att vi gör ett försök i maj eller så men vi vet inte. Vi måste hitta tillbaka till livet lite, göra lite annat, kanske en resa i mars eller nåt. Vi får se men det viktigaste är att komma ifrån IVF-världen ett tag. Förmodligen blir det också en internetpaus, jag kommer såklart att fortsätta blogga men kanske inte så mycket om barnlängtan som innan. Jag kanske också kommer att bli sämre på att kommentera på era bloggar men det är inget illa menat, bara ett steg för att må bättre och komma ifrån barnlöshetsvärlden ett tag.
Nu ska jag lägga mig i soffan och inte gå ur den förrän det är dags att gå och lägga sig. Just nu är allting väldigt svart och jag känner mig så otroligt misslyckad. Jag med mina breda höfter är ju gjord för att föda barn, allting är förberett här hemma för en liten Maja/Love. Varför kunde det inte fått vara vi den här gången?? Varför??

12 kommentarer:

Mitt liv som fru L sa...

Åh gumman vad tråkigt...jag lider med dig. Kanske en dum fråga men är det helt säkert att det inte tagit sig oavsett blödningen du fått? Det finns ju dom som blöder till och från helatiden även fast dom är gravida menar jag. Tillåt dig nu att känna och vara arg, det har du rätt till. Jag förstår precis hur det känns att vara arg på sin kropp som inte gör som man vill. Det känns som om inga ord i världen kan få dig att må bättre..Men jag är så ledsen för din skull Maria, det var verkligen er tur nu. Ni gör rätt att ta en paus, en resa är något jag verkligen rekommenderar! Många varma kramar! Ps. jag finns här om du vill "prata" bara att maila Ds.

Du + jag och framtiden sa...

Stor kram till dig. Ta hand om dig/er nu och kom tillbaka med ny ork och ny kraft!

Kram!

Längtan sa...

Faan, vilket skit!!! Du har all rätt att vara hur arg som helst!

Ta en paus om ni tycker att ni behöver det och kom tillbaka med nya krafter nästa år.

Du finns i mina tankar.

Kikki sa...

Förstår att du blir arg! Jag lider så med er!
Önskade så att det skulle bli eran tur nu!
En resa låter inte fel! Kram

kajsa. sa...

.. Och så vet man inte riktigt vad man ska skriva, eftersom inga ord är till någon riktig tröst.
Men jag är hemskt hemskt ledsen för eran skull, jag höll tummarna stenhårt och har gått och hoppats för er, men tydligen räckte det inte.. =/

Var arg & ledsen, ta en paus, res, fundera och hitta kämparglöden igen. För eran tur kommer.

Massa massa kramar till er båda!
<3

fröken solstråle sa...

Blir så ledsen,jävla skit, hade hoppats på er tur nu, ta hand om varandra och låt kroppen och sinnet vila lite så ni kan komma tillbaka starkare och med nytt hopp efter nyår!!

Kramar i massor

Josefin sa...

Jag blir också så himla arg!! Det har varit er tur länge nu!! Livet är så jäkla orättvist så det finns inte. Men inte mycket att göra, annat än försöka koppla av, koppla bort och rå om varandra. Samla era krafter tillsammans och plåstra om era sår. Är övertygad om att både Maja och Love kommer komma till er till slut, och de kommer säkert vara värda allt det här i slutändan. Kramar!

Luiza sa...

Och själv sitter jag och gnäller...
Jag är så , så ledsen för er skull.

Har full förståelse för din paus. Min varade i 2-3 år...innan jag vågade mig på det igen.
Ta den tid du behöver och hitta det goda i livet igen.
Livet, som kan vara rätt underbart, även om det är orättvist...

Jag finns här , när du vill .
Massa kramar/
Luiza

Anonym sa...

Men älskade vännen vad tråkigt att läsa. Jag som hoppades så att det skulle bli er tur nu. Har tänkt så mycket på er och verkligen hållt tummarna allt jag kan. Hoppas att pausen gör att ni orkar fortsätta kämpa och passa på att njut av den evt resan. Det finns många andra glädjeämnen här i livet, försök att inte glömma bort dem. Dock kan jag inte föreställa mig hur det känns. Många kramar både till dig och Tias (hoppas vi ses på julbordet på jobbet, vore väldigt roligt)
/Jennie Ståhl

Anonym sa...

Jag är så ledsen för din skull men hoppas du kan känna dig lite mer hoppfull när jag hart berättat min historia. Vi har gjort 5 hela IVF, alltid med toppresultat och totalt satt tillbaka 10 embryon av yttersta toppklass. gravid blev jag första gången med embryo nr 6 (!!) men slutade i MF. Nu har jag för en vecka sedan plussat med en blastocyst i ett ostim frysförsök. Så det kan ta tid, även fast det ser topp ut. ge inte upp!! Kram Lisa i Stockholm www.finalisa.wordpress.com

Petra sa...

Jag vet inte vad jag ska skriva... Så orättvist! Är så ledsen för er skull!
Kram!

ettvanligtliv sa...

Vad hemskt ledsen jag blir för er skull. Hoppades så mycket denna gång! Världen är så jävla orättvis.
Bra att ni tar en paus för att vila upp er. Klart ni inte ska ge upp. Min bästa vän lyckades på sin 9:e insättning. Det kommer att gå tillslut.

Många kramar till er båda!!!