måndag 21 november 2011

Hur gör man?




Hur tar man sig tillbaka när man efter femte ruvningen tappat hoppet totalt? Det var så mycket lättare i början, första gångerna när vi inte gjort så många försök. Idag var det så tungt att stiga upp, ville tro att gårdagen bara varit en mardröm som jag snart skulle vakna upp från. Naturligtvis finns det så mycket mer i livet än barn och det har vi ju sett innan också. Utmaningen det kommande halvåret blir att fokusera på helt andra saker och lägga barnverkstan åt sidan. Just nu känns det väldigt långt till sommaren men vi vet båda att pausen är välbehövlig. Dessutom är vi ju faktiskt "bara" 28 och 29 än så länge så tiden finns ju, det är ingen panik. Det värsta med att vänta är att längtan blir desto större. Om vi istället bestämt oss för att göra ett nytt försök om ett par månader som vanligt, hade det funkat då? Tänk om...
Vi har börjat spana lite på resor i februari-mars någon gång. Mellan sportloven och påskloven då det är lite billigare. Egypten är väl det som verkar varmast. Vi vill inte flyga för långt, Asien är för långt. Har ni några tips vart mer man kan åka?? Om vi nu kommer iväg på någon resa så blir det vår första flygresa ihop efter 12 år tillsammans.... Mattias har inte mått så bra när han flugit innan men kan nog kanske tänka sig det nu :) Det vore så gott att ha något sånt att se fram emot, sorgen blir lite lättare att bära då.
Ni ser, redan planer och envishet... inte ger vi upp inte!
Tack för alla fina kommentarer, sms osv, tårarna rann konstant igår kväll kändes det som. Tack för att ni finns underbara människor som håller tummarna för oss! Många kramar till er från oss ♥

6 kommentarer:

När storken flyger förbi sa...

Jag beklagar verkligen att det inte blev något. Det är skönt att höra att du ändå är positiv och inte vill ge upp fast samtidigt undrar man hur mycket man orkar uthärda. Lyckan kommer till er snart, det behövs bara lite längre tid för vissa (så som för oss). Njut av en resa och ta hand om varandra. Stora kramar.

Petra sa...

Jag är så imponerad av er att ni är så starka! Det är nyckeln till att klara av det tror jag. Jag tror att jag hade gett upp efter 2-3 gånger.
Egypten låter underbart! Hoppas det blir en resa och att ni riktigt njuter av den.
Kram!

Helene sa...

Den största kramen av dem alla till er båda. Hoppas ni kommer iväg på er resa och få rå om varandra riktigt ordentligt. Kram.

kajsa. sa...

=( usch ja blir ju såå ledsen att det inte funkade den här gången, det är SÅ orättvist!

.. Och tips på ställen att resa till? Canarieöarna! Fem timmars flygresa och just när det inte är högsäsong [vilket det är när vi har vinter] så är det riktigt härligt där! Vi bodde på ett ställe som hette San Augustin, på Beach Club och det är min bästa utomlandsvistelse någonsin, så det kan jag rekomendera!

Hoppas ni snart mår bättre mitt i allt.. kramar!!

Kikki sa...

Jag har varit i Egypten inte så långt att flyga! Vi var där i nov varmt på dagarna kallt om nätterna! Kalla pooler underbar snorkling i havet! Vi bodde utanför hurghada, ingen ren stad men man överlevde! Hotellet var helt ok!
Satsa på en resa den lever man länge på sen!!

Malin's Hus sa...

Hej Fina!

Tur att jag kan läsa ikapp mig lite här på bloggen nu när jag inte har fb längre. Verkligen tråkigt att det inte funkade denna gången heller. Kan inte ens förstå den känslan, Jag tänker på Er massa!

Klart NI ska komma iväg på en resa, det är ni värda! Börja spana är inte fel :)

Ha en riktigt skön advents helg så kanske vi ses på¨samhället på söndag! :)

KRAAAAAAAAAAAAAAAAM MALIN