söndag 6 november 2011

Imorgon är det dags igen



Har inte reflekterat jättemycket över att det faktiskt är äggplock imorgon igen. Denna veckan har jag jobbat 5 nätter och har inte hunnit mycket mer än det och att äta och sova. Kanske är det också så att jag puttar undan tankarna på det eftersom det inte går att hoppas riktigt. Första gången var så spännande men när vi nu står inför vårt 5:e äggplock och vår 5:e ruvning så vet vi exakt hur det går till och ingenting är nytt längre.

Idag är det precis ett år sedan mensen kom mitt under vår gudsons dopkalas. Då hela världen rasade och vi undrade om det någonsin skulle gå. Redan då hade vi kämpat nästan 3 år för att få barn. Vi grät mycket men samlade ganska snabbt ny kraft inför nästa omgång som var i januari i år. När det försöket slutade i minus var alla våra landstingsfinansierade försök förbrukade och vi stod inför valet av privatklinik för vidare behandling. Valet var inte så svårt, Carlanderska i Göteborg hade vi hört mycket gott om. När vi i våras vid första försöket där fick ut hela 15 ägg (fått ut max 7 innan och bara något som blivit befruktat av dem) och som till slut blev 4 finfina blastocyster tändes hoppet igen. Embryot som då återfördes fäste ju dessutom litegrann i alla fall! Efter det försöket kom tröttheten och sommaren kändes som en dimma. En välbehövlig semester kom och vi fick rå om varandra lite. På sensommaren gjordes sen ett frysförsök, bara tabletter som förberedelse och jag mådde bra fram till ruvningen, det kändes som semester. Minus igen och många tårar. En paus var välbehövlig.

Så är det då dags igen imorgon, många känslor. En sida av mig tänker och känner att det aldrig kommer att gå. En annan sida tänker och känner att det kommer att vara värt det. Vid jul vet vi igen.....

Bilden är från tidigare i veckan när jag och Leia lagade kvällsmat ihop. Inte bortskämd alls, nej då.... ;-)

Ikväll blir det myskväll här, thaimat och film. Vi ska vara i Göteborg 9.15 imorgon. Stort tack till alla ni som håller tummarna för oss och peppar oss att kämpa vidare, det går inte att beskriva hur mycket ni betyder!

10 kommentarer:

Längtan sa...

Du har mina tummar! Hoppas de hittar många fina ägg i morgon.

Du + jag och framtiden sa...

Håller tummarna. Hoppas att det går smidigt imorgon!

Mitt liv som fru L sa...

Det finns inte ord för att beskriva för hur mycket jag hoppas att du och mattias ska få en bebbe! Mina tankar går till dig i morgon och jag hoppas och tror att det går vägen nu. Ge inte upp, ni är starka! Åh du, jag finns här även om det inte skulle gå! Jag vill att du ska veta det. Jisses nu sitter jag här och bölar men jag hoppas så mycket för din skull Maria...Lycka till i morgon och ta hand om varandra! Många kramar <3

Elin sa...

Lycka till imorgon! KRAM

Villa Nordåker sa...

Hamnade här av en slump, och blev väldigt tagen av er historia. Har läst till och från under året.

Jag håller tummarna imorgon för er!

Malin

fröken solstråle sa...

Stort lycka till!!! Håller tummarna att allt går bra,
kramar

Petra sa...

Hoppas det går bra imorgon! Håller tummarna! Kram

Linnéa sa...

Käraste käraste du! Jag hoppas att det går riktigt riktigt bra imorgon!!
Kraaaam!!

Frida s sa...

Lycka till imorgon Maria och Mattias, nog sjutton skall det vara er tur nu! Kramar Frida s

Frida s sa...

Lycka till imorgon Maria och Mattias, nog sjutton skall det vara er tur nu! Kramar Frida s