lördag 12 november 2011

Ruvar på en stjärna!



Våra 5 embryon var idag 3 fina blastocyster, dvs 1 till min mage (den snygga på bilden ovan) och 2 till frysen. Eventuellt kunde de resterande 2 också frysas sen, de skulle odlas vidare till imorgon. De på kliniken var väldigt nöjda med resultatet, tydligen är det inte vanligt alls att det går att långtidsodla när man får ut 7 ägg :) Läkaren som berättade om hur det gått för embryona innan vi satte tillbaka sa att det bara är en tidsfråga innan det kommer att fungera, med så fin embryokvalite ska det gå sa han. Embryologen visade oss blastocysten på en skärm innan återföringen och sa att "här har vi något väldigt fint". Det var så fint när embryot kom på plats, en sån högtidlig känsla varje gång! Just nu svävar vi på rosa moln. Vi vet mycket väl att detta kan bytas mot förtvivlan om bara någon vecka men vi vet att det här troligtvis kommer att fungera någon gång och det är det viktigaste just nu! Efter besöket på Carlanderska åkte vi till Ikea och lite annat. Ikväll ska vi till goa vänner, äta lite mat och bara ha det gott! Tack alla underbara för tankarna, kommentarerna, mailen, smsen och telefonsamtalen de här dagarna. Om ni visste hur mycket det betyder, tack!!

10 kommentarer:

När storken flyger förbi sa...

oj så härligt att få så trevliga nyheter av läkaren! Alla tummar upp för att det blir +! kram och lycka till.

mena sa...

lycka till maria!kram mena

Luiza sa...

Jag håller tummarna för att det ska gå vägen.
Och som jag sa , trenden har vänt =).

Massa kramar/
Luiza

Anonym sa...

Heja heja heja!! Denna gången ska det bli en riktig stjärna!
/Kristina

Elin sa...

Jag fortsätter hålla tummarna Maria! Ser fram emot att träffa er nästa helg. Vi funderar på om vi ska äta på Caliente, (caliente.se) på lördagen. Det är mycket god tapas där. Kan det passa er? Vilken tid tycker ni? 19:00? KRAMAR

Mitt liv som fru L sa...

Vad glad jag blir Maria! Nu hoppas jag att "stjärnan" boar in sig bra i din mage och inte kommer ut förrens om 9 månader! KRAM

Lotta sa...

Hoppas hoppas hoppas, vi hejar på som vanligt!

kajsa. sa...

Oh så fint! Grattis och nu fortsätter vi att hålla tummarna!!
[Och tack för grattiset i bloggen, det värmer!!]
kram!

Petra sa...

Åh! Håller tummarna extra!

Du + jag och framtiden sa...

Tummarna hålls!