måndag 14 november 2011

Upp och ner, ner och upp



Precis vid återförandet och timmarna efter: ren lycka över att det har gått bra så långt, lycka över att mina ägg och älsklingens spermier blir så fina embryon. Lycka över att vi har fått hoppet tillbaka samt fått tron om att detta någon gång kommer att funka.

Så här på ruvardag 2 (idag): känslan att det kommer att gå denna gången, att det är denna gången ska vi få bli föräldrar och att det är denna gången som ska bli slutet på vår ofrivilliga barnlöshet. Andra stunden känslan av hopplöshet, känslan av att det aldrig kommer att funka och känslan av panik att kanske behöva ta tag i allting igen, samla kraft och igen våga tro på det som kan bli. Känslan av att kanske behöva samla så mycket kraft och energi att man igen ska orka med att det inte går vägen samt kanske igen, igen och igen...

Hur vet man hur mycket man orkar? Vissa stunder känns det som om den punkten är nådd för länge sen och andra stunder känns det som om vi kommer orka 10 återföringar till om det skulle behövas.

Det är alltid bättre att veta än att inte veta och idag är det alldeles för tidigt att veta någonting så egentligen är det ingen mening att spekulera eller fundera men känslorna finns där ändå och de kan man inte hjälpa.

I eftermiddag har jag och min fina Mamma varit och kollat på lampor och gardiner till deras nyrenoverade vardagsrum, det blir så snyggt! Tack för en fin stund med både prat, gråt och skratt :)

Ovan: inspirationsbild från Svenskt Tenn, ett måste att besöka när vi ska till Stockholm!

7 kommentarer:

annram sa...

tack själv min dotter!

Du + jag och framtiden sa...

Kram på dig! Du är så stark, kom ihåg det!

Mitt liv som fru L sa...

Jag förstår att det är fruktansvärt jobbigt att vänta och att inte veta hur det blir. Men försök fokusera på denna återinföring, tänk inte på om det blir fler gånger eller hur många gånger. Då blir du nog bara trött och nedstämd. Fokusera på er stjärna och inget annat om du förstår hur jag menar/tänker! KRAMAR till dig! Ta hand om dig <3

Linnéa sa...

Åh, vad man ibland önskar att man kunde blicka in i framtiden för att veta hur allt går. Samtidigt är det kanske ovissheten gör att man får försöka fokusera på att just nu är det bra! Man kanske kunde få blicka in i framtiden och bara se det som är bra? ;) KRAM!

ettvanligtliv sa...

Jag tappade hoppet typ redan på kvällen vid återförandet så jag vet att det är skitsvårt. Men när det var jobbigt så tänkte jag på vad läkarna sagt. Att det kommer att gå. Det har de ju sagt till er med och de vet ju mest och bäst.
Försök tänka så och gör saker som distraherar.

Och föresten, GRATTIS till det fina resultatet! Så kul att få se sin lilla blasto på skärmen innan, det fick inte vi.
Kramar!!

Vår väg till en kotte sa...

Hoppas. Hoppas. Hoppas nu att det är ER tur!!

Kram på dej!

♥ Ninna - VillBliMammaNu ♥ sa...

Grattis till ett superfint embryo. Så roligt att få se det på skärmen!

Vi fick bara se en lite vit prick på en grå rasslig skärm idag. Svårt att faktiskt tro på att det skall bli nåt av den där lilla pricken men okej då, det har visst funkat för andra SÅ NU HÅLLER VI TUMMANRA för vaggande magar i vår!!!

Vi har testdag 1/12. Ni?

Kram NInna