tisdag 2 februari 2010

Förkylning


Tycker verkligen inte om förkylningar. Sambons är snart över så nu var det väl min tur. De dagar jag är ledig är det fullt upp här hemma och det retar mig när man blir sjuk och inte kan greja som vanligt för att man inte orkar. Dagarna blir så långa och tråkiga! Hoppas bara på att vara piggare imorgon då det är dags att jobba igen! Min räddare i nöden och bästa vän vid förkylningar är på bild här ovan, Otrivin Menthol :) Har i alla fall pysslat lite idag, bakat bröd och haft "skönhetssalong" för damerna här hemma med borstning och kloklippning. Ännu mera snö har kommit och det är väl drygt 60 cm på gräsmattan nu, helt otroligt att snön legat i 7 veckor nu!! Gillar vintern men nu börjar man längta efter våren också så vi kan sätta igång med projekt trädgård, sätta ordentligt staket för damerna mot baksidan och inte bara ha kompostgaller som innan då de skuttade över det i somras. Tiden går fort och det gäller väl att vara ganska flitig i vår och sommar för att få det mesta som vi tänkt gjort, vi ska börja bara förkylningarna är över och man är lite piggare....!

1 kommentar:

fRIDA sa...

Usch inte skoj att vara förkyld! :(
Hoppas det går över snart.

Fyyy va snö det var idag när man vaknade! kom ju knappt utanför dörren hemma för det hade yrt upp så mycket snö... Visst vill man ha vår nu! ;) jag röstar för det iaf :D
Ha en bra dag vännen!
KRAM