onsdag 3 februari 2010

Jösses, va mycket snö!


Inatt kom det ytterligare 2 decimeter med snö och det liknar Norrland mer och mer utanför fönstret. Förra året vid den här tiden längtade jag vansinnigt mycket till fjällen då vi mest haft slask hela vintern men i år finns inte samma längtan alls, antar att jag fått min "snödos" för den här gången. Vovvarna älskar snön och snön älskar deras pälsar, snöbollarna bosätter sig lite varstans. Idag var jag hos Malin på fika på förmiddagen, väldigt trevligt! Bara lite svårt att ta sig ut från vår garageinfart med all snö och vägen till Gnosjö var inte splogad förrän 13-tiden idag men det är sånt man får räkna med när man bor som man gör. Och vi förstår plogbilarna också som har mer än fullt upp, det finns ju ett antal gator och vägar i Gnosjö kommun som ska röjas och hur många som plogar beror ju på hur mycket pengar det finns i kommunen, kort och gott; vi vet att ni gör så gott ni kan :) Nu ska det vilas här en stund innan jobbet ikväll, var ute och skottade lite snö innan men fick stränga order att vila av sambon eftersom jag fortfarande är förkyld så det är väl bäst att jag gör som han säger :)

En bild från förra veckan när vi var ute på sjön och
kollade isen

Ser ni staketet?

Leia önskar att vi inte ska skotta bort all snö så hon har
något kvar att busa i :)

2 kommentarer:

Cintya sa...

Tack så mycket. Har faktiskt gjort min bloggsida själv. Har tendens att byta design hela tiden haha... =) Kramar

Linnéa sa...

Sjukt mycket snö ni har när man tittar på staketet! Här är också mycket, nånstans omkring 40 cm skulle jag tro, men ni ser ut att ha mer! :)
Lyssna nu på din kloka sambo som säger att du ska VILA!
Hoppas du får en bra jobbnatt!
KRAM!