onsdag 10 februari 2010

Vi kommer att sakna snön!



Det verkar inte som om snön är på väg att försvinna den kommande veckan men tids nog gör den ju det och vi kommer sakna den! Leia och Lady mest tror jag, de älskar verkligen att busa och hoppa i snön! En sån här vinter lär vi dessutom inte få se på många år framöver heller så vi njuter allt vi hinner... Elräkningen kom idag och det var inga roliga siffror för januari heller kan jag lova, det blir snålliv nästa månad :( Idag när jag vaknade var jag och vovvarna ute en timme i skogen och ikväll blir det film i soffan och lite god mat. Mattias är färkyld och har feber så han får vila upp sig och bli lite ompysslad av mig idag. Lite skönhetssalong har vi haft för vovvarna i eftermiddag med kloklippning, borstning och vägning. Leia väger nu 7.2 kg och är alldeles lagom i hullet, inte så klen som för en månad sen. Mycket piggare också :) Lady väger 6.8 kg, stora tjejen nu!
Tyvärr ser det ut som om min mens bara kom en omgång efter operationen, den har inte visat sig mer, inte heller någon ägglossning. Vi ska avvakta ett par månader till och om inte kroppen vill funka då hoppas jag att vi får göra vårt första provrörsförsök i Linköping i vår. Håll tummarna att vi slipper "börja om" med piller, sprutor och meningslös väntan för jag vet inte om vi orkar det ärligt talat.

Å andra sidan är ju inte våren helt fel heller när Leia o Lady
kan vara ute hela dagarna och springa på framsidan med
staket åt alla sidor.

Hemma efter skogsrundan idag, Leia lyssnar och Lady
letar efter mer is att äta....

Frida och Enzo i fredags när vi kollade in ankorna
i dammen under promenaden runt Gnosjö :)

4 kommentarer:

Frida sa...

Så härliga bilder! fick in mina bilder från i fredags igår så ska slänga ut dem med ;) hihi
Åh du vet att jag håller tummar och tår för er! Ha en bra dag vännen. Nu ska jag bege mig till jobbet.
Kram kram

Kikki sa...

Vilka små tjejer du har, Tilda vägde 8.2kg när vi kastrerade henne och hon lär ju inte gå ner i vikt nu! Hon är lagom i hullet nu! Theo dock kan behöva gå ner max ett kg han väger 12.5 :) (fast han är ju större än alla andra)

Visst är snön mysig men det är nog lite mysigare med vår men den kan få vänta ett tag till.

Anki J. sa...

Leia är inte bara lik sin mor i utseende utan oxå i vikten oxå. Inez blev 7 månader nu den 8/2 och väger nästan precis 5kg. Agnes är inte så stor hon heller och väger 7,5. Min strävan går på rätt håll när det gäller cavalierstorleken. Det är bara min egen vikt som tyvärr inte är samma glädjande ämne.
Visst är det skönt att slippa sandiga golv och smutsiga hundar men helt klart längtar man till våren.
Kram

Linnéa sa...

Stor kram till er!! Ni fixar det!!