måndag 15 februari 2010

Ehh.....What!?


Det kommande inlägget blir en massa tjat om min menscykel, barnverkstad och så vidare så det är frivilligt att läsa vidare. Hade ju mens en gång efter operationen, i mitten av januari. Efter det har jag inte märkt några tecken på att maskineriet fungerar med ägglossning och så vidare, har testat med ägglossningsstickorstickor som varit svåra att tyda, tror inte de visat något och inte heller haft ont i "tjejmagen". Trodde det skulle gå tillbaka till det gamla vanliga, det vill säga att kroppen inte funkar igen och ringde därför till Kvinnokliniken i fredags för att få en telefontid med vår doktor, då var det 2 månader sedan operationen och det var bestämt att vi skulle höras ungefär nu och kolla av hur det går. Idag fick jag mens, fattar verkligen ingenting!! Betyder detta att kroppen bestämt sig för att funka nu eller? Jag är förvirrad, glad och nervös på samma gång. Jag har avbokat den planerade telefontiden med kvinnokliniken och nu hoppas vi på det bästa! I affären idag hittade jag tamponger från Renée Voltaire med namnet Lingonveckan, har nog inte hört det ordet sedan högstadiet typ.... men ekologiskt it is denna gången :) Digitalt ägglossningstest har också inhandlats idag, så nu blir det den moderna high-tech varianten av bebisverkstad i Hagshestra framöver.


I fredags när jag hade varit och handlat hade damerna hittat pappersinsamlingen. Misstänker att storasyster Leia har vält papperspåsen och dragit ut tidningarna åt Lady som sedan bitit sönder det mesta i småbitar... men man kan egentligen inte tro att de gjort något, ser så oskyldiga ut så! :)

9 kommentarer:

malin s sa...

haha. jag har aldrig sett dessa tamponger innan,måste vara nått nytt påhitt :)
tjoooohoooo me mens! Då ska man inte störa er på ett tag :)
kram o lycka till!

Elin sa...

Vad roligt Mia! Lycka till vännen! Stor kram till dig

Kikki sa...

Haha lingonveckan :) måste vara nått nytt som kommit nu!

Så oskyldiga dem ser ut era små prinsessor :)

Cintya sa...

Håller tummarna!!!! Vad är det för operation?

Anki J. sa...

Hihi det var något nytt som du hittade i affärshyllan. Jag har inte heller sett dem tidigare.

Inte kan väl två så oskyldiga lamm hittat på något sådant eller?

I förra veckan hittade jag Leias (halv-)bror på blocket. blir så ledsen när de inte kan höra av sig till mig. Nu hoppas innerligt på att han får det bra på det nya stället och att de är snälla och ärliga nya ägare. Mitt hjärta blöder...

Kram

maria sa...

Tack tjejer :)
Cintya: Vi skulle ju satt igång med provrör i höstas men jag hade en liten cysta i ena äggstocken (kommit dit nyligen) så de tog bort den och passade samtidigt på att rensa båda äggstockarna från PCO-blåsor :)

Linnéa sa...

Weeee! Har aldrig träffat nån som är så glad som du (delar din glädje förstås!) för att få mens!! Men gött att den kom i alla fall! :)

Cintya sa...

Jaha oj det visste jag inte att man kunde göra... Jag har ju också blåsor men inte så farligt... Dock så vet jag inte hur det är nu för en graviditet kan ju förändra tillståndet. Vet bara att jag hade mer än tio st i varje blåsa sist jag kollade. Min syster har ca 40 på varje... Men hon har ena gången lyckats bli gravid med pergotime och något annat och andra gången med hormonsprutor. Jag förstår att du går igenom något jobbigt och väntan är plågsam men ack så värt det! Jag håller verkligen tummarna för att ni ska lyckas snart! Du förtjänar att få bli mamma till en underbar liten bebis! =) Kram

Frida sa...

*Wiieee* äntligen!! :) hihi nu är det bäst att inte bjuda hem er på kvällarna för då vill ni mysa ju hihi ÅH VA SKOJ!

Hahah så oskyldiga vovvar ;) hihi hyss är de bra på de rackarna.

På fredag ska jag till optikern vid 14 i Gislaved men senare kan jag om du vill ta en promenad då?
KRAMIS