söndag 21 februari 2010

75 cm snö


Vad vackert det är ute! Kan bara inte låta bli att tycka om det. Vår by ser ut som en by längre norrut t.ex Vemdalen där vi var förra vintern. Mattias har skottat sig fram till altanen och ska röja taken nu i eftermiddag. Han skulle egentligen gått på buggkurs men det verkar som om de flesta sportanläggningar är stängda idag i Gislaved pga risk för att taken rasar in. Själv har jag bakat bröd och ska strax iväg på celloensembleövning, sen blir det jobbet en natt. Igår eftermiddag var vi hos farmor o farfar och firade farfar som fyllt 91 år :) Senare på kvällen åkte vi till Värnamo med Mattias jobbarkompisar och respektive till Lilla Krogen och åt god mat och sen bowlade vi på Bowlingmagasinet. Vi hämtade Leia o Lady hos mina föräldrar på vägen hem och tittade sen på melodifestivalen som vi spelat in hemma. Supertrevlig och rolig kväll!


Mattias har skottat sig fram till altanen
och ska börja röja snö från taken

Leia o Lady älskar snön, de vill gärna vara
ute i timmar och busa :)
Johan, Magnus och Mattias på Lilla
Krogen i Värnamo

Emelie o Markus



Magnus visar hur man bowlar och han kunde det där,
han vann i vårt lag, jag kom tvåa. Mattias vann i sitt lag.

1 kommentar:

Frida sa...

Vilken mysig helg ni har haft ;) och fyyyy va de är snö! är sååå trött på det nu... hoppas det inte kommer mer...
Jag måste till optikern på onsdag Mia men kan du på fredag så tar jag gärna en promenad då ;) Kram kram