tisdag 23 augusti 2011

Börjar det bli höst?



Igår när jag var ute och cyklade och var på väg hem kände jag att det var ett annat ljus på vår väg in i byn, ett sånt där sensommarljus. Idag var jag och vovvarna i skogen ett par timmar och plockade lite blåbär och kantareller, löven från björkarna har börjat falla och en del växter hade börjat ändra färg. Det är väl bara att inse att sommaren snart är slut. Några som inte klagar är Leia o Lady som äntligen kan springa lösa i skogen medan matte letar svamp, de är så nöjda och trötta här nu i soffan :) Vi hittade inte så mycket kantareller men det räckte gott till en god macka till lunch. Hade inte så mycket bröd hemma eftersom vi typ aldrig äter det längre men jag hittade lite hamburgerbröd längst in i frysen och det blev jättegott tillsammans med svampen och lite creme fraiche. Visst är det fantastiskt vad skogen har mycket gott, alldeles gratis dessutom!
Jag mår fortfarande bra av Progynon-tabletterna, lite tröttare än vanligt men det får man ju räkna med. Jag tar dagarna som de kommer och försöker vara ute mycket och njuta, det ger energi. Jag unnar mig det, kalla och regniga dagar kommer ju sen ändå och då får man ta tag i en del andra projekt. Imorgon är det då dags för FET, nervöst men ändå känns det lugnt. Några av de tre godingarna vi har i frysen borde väl ändå klara sig?! Håll era tummar o tår imorgon :)

Idag kom äntligen mina skålar från serien "Kulinara". Findus
hade en kampanj i våras där man fick två skålar eller tallrikar
om man skickade in 12 streckkoder från deras produkter.
Här gick det snabbt att samla ihop till dem, findus frysta grönsaker
går åt som smör i solsken här hemma :)
Visst matchar de burken och småskålarna i samma serie som jag köpte i januari?
Helst skulle jag vilja ha mattallrikar i Kulinara också men det får nog vänta.

Var o hälsade på Ann igår och deras lille H som är Mattias
kusin. Han pratade och log för fullt och sen blev han så trött... sötis!

1 kommentar:

annram sa...

Jättefina skålar Maria, du har väldigt god smak, du kan ju alltid önska dej mattallrikar! Lycka till idag, njut av högtidskänslan det innebär att sätta in en liten början till en bebis. Kramar i massor!!!!