tisdag 16 augusti 2011

Härliga dagar


I söndags kväll kom mina föräldrar hem från sin fjällvandring, de har varit iväg 2 veckor och bland annat bestigit Kebnekaise. Min syster Malin fixade en supergod middag (bild ovan) till dem samt mig, Mattias och min andra syster Evelina. Det bjöds bland annat på citronkyckling med rosmarin, ugnsgrönsaker, äppelsallad med getost, ostmuffins. Supergott, tusen tack!
Igår åkte samma gäng förutom Mattias till Falkenberg och åt på Laxbutiken, en restaurang med mestadels lax helt enkelt, i olika former och sorter, alldeles underbart gott var det :) När vi var mätta åkte vi till Ullared och handlade lite allt möjligt, både nödvändigt och onödigt...
Om en stund ska jag åka till Farmor o Farfar i Hestra en sväng och ikväll är det final i Allsång på Skansen, det får man ju bara inte missa!

Stor laxtallrik på Laxbutiken, 5 olika sorters lax och 2 såser till.


Lite lagom trött gäng efter en sväng på Gekås



Gårdagens bästa klipp var nog flytvästar

till Mattias o Markus båt, 139:-/st!


Jag köpte en rosa jättemjuk filt till mig själv

att ha i soffan. Tydligen fanns det fler spekulanter

på den....

2 kommentarer:

Längtan sa...

Alltid kul med Gekås. När vi ska till CA den här gången ska vi ta ullared "på vägen"". Bara 10 mils omväg, men det är det värt. Vi måste ju ändå åka dagen före äggplock till Göteborg och vad passar inte bättre än att då göra ett besök i Ullared.

annram sa...

Det var en härlig dag! speciellt laxbutiken dit jag kommer att återvända, tack för en fin dag Maria!