lördag 6 augusti 2011

Bloggtorka eller nåt..


...men nu är jag nog igång igen! Försöker se bristen på tid för att blogga som något posititvt; att tiden går fort och det känns som om jag börjar må bättre, det är skönt! Senaste veckan har varit händelserik. I lördags var jag på möhippa för goa vännen Tintin. Vi hade en jätterolig dag, vi var först på Upzone i Borås (höghöjdsbana), gick på stan i Borås och gav henne en del tokiga uppdrag och så på kvällen åt vi mat ihop hemma hos mig och senare drog vi till High Chaparall. Tintin verkade nöjd med dagen och hennes tärna Marie hade gjort ett jättejobb! :) I tisdags var jag ledig och då åkte vi till Säm utanför Herrljunga där min faster har sommarstuga (bild ovan). Vi träffade två av mina kusiner med familjer och även faster o hennes man. Tack för en jättemysig dag med massa tjöt, god mat och bad! Igår när jag sovit lagom länge var vi barnvakt åt Mattias kusin barn T och N som är 7 och 5 år. Vi var ute i skogen och plockade blåbär och sen på kvällen lagade vi mat och så åt vi tillsammans allihopa sen, föräldrarna fick också lite ;-) Ikväll ska vi ut med samma föräldrar, de smög nämligen iväg och gifte sig i juni utan att någon visste om det så nu får vi fira dem lite i efterhand....
I måndags började jag med mina proveratabletter för att få mens så någon gång runt nästa helg är det dags att börja med andra tabletter som får slemhinnan lagom tjock inför embryoåterföringen. Undrar hur det kommer att gå... nervöst, spännande, hemskt, hoppfullt...!

Tintin i sin första utstyrsel när hon äter jordgubbar-
och champagnefrukost i Uddebo där hon är uppväxt.


Kläderna hon fick på sig i Borås inför uppdragen
på stan som bland annat var att dela ut kondomer
till folk och berätta varför de skulle använda dem...

I skogen igår. Barnen tog så bra hand om hundarna.

1 kommentar:

Lotta sa...

Nu bara måste det går bra, jag hoppas och tror på er! Nu har ni fått kämpa tillräckligt! Kram