torsdag 11 augusti 2011

Första tabletterna tagna



Det känns som semester skrev jag ju för några inlägg sedan och då syftade jag på denna försöka-få-barn-omgång jämfört med tidigare. Ingen nässpray, inga sprutor, inget äggplock!!! Bara tabletter (och väntan då förstås). Första dagen idag med progynontabletter, jag ska ta dem 3ggr/dag för att få en fin och lagom tjock slemhinna om ca 20 dagar. Håll tummen för det och att jag slipper biverkningarna av tabletterna. Sjuksköterska som jag är och därmed lite arbetsskadad så har jag såklart läst FASS redan....

Måste förresten berätta om när jag var på apoteket i juni och hämtade ut Progynontabletterna. Hon som stod i kassan undrade om jag verkligen skulle ta 3 tabletter/dag. "Jaa, svarade ja, det sa de i alla fall vid senaste samtalet". Då tittar hon i kassan på mig och säger "Ja, för man brukar vanligtvis ta en per dag men det kanske är vid såna där.....klimakteriebesvär". Hmmmm, kanske lite för tidigt med såna besvär när man snart är 28... förhoppningsvis! Haha, fick mig ett gott skratt i alla fall. Förklarade även vänligt för hon i kassan varför jag skulle ta 3/dag. Då blev hon lite generad, de är nog inte så vana vid IVF-ordinationer på såna här små ställen direkt.

Idag var jag o klippte mig på förmiddagen, så gott att bli av med lite tyngd i det här tjocka håret. Sen åkte jag till Nittorp och hjäpte goa vännerna Rainer & Tintin som ska gifta sig på lördag med dukning, dekoration av lokal, stryka dukar med mera. Det kommer bli så fint och en sån fin dag!!! Ikväll har jag haft Tupperwaredemo med ett jättehärligt gäng utanför Gnosjö. Gjorde minikex och laxröra, det gillade dem och det var jättesmidigt att göra med grejerna såklart :) Kram och godnatt!

3 kommentarer:

Längtan sa...

Heja heja!! Nu ska Carlanderska göra barn både åt mig och dig!!

Linnéa sa...

Vad skönt att slippa "alla" steg den här gången!! Hoppas du slipper biverkningarna också...
KRAAM!

Elin sa...

Håller tummarna för er Maria! Det hoppas jag att du vet!

Stor kram och trevlig helg