torsdag 18 augusti 2011

Mätning...



...av livmoderslemhinna har jag varit på idag. Slemhinnan ska vara minst 8mm vid återföring av ett nedfruset embryo =FET (frozen embryo transfer). Slemhinnan idag på cykeldag 9 var redan 11 mm, alltså redan färdig :-) Det kanske hjälpte att inte våga hoppas? Jag är så van vid att allt går så långsamt när det gäller min kropp och så plötsligt är min livmoderslemhinna ett praktexemplar. Vad hände liksom??

Nu är planen så här i alla fall att det blir återföring om ca 5 dagar, exakt plan får vi veta imorgon då de ringer från Göteborg. Det är en berg-och dalbana mellan hopp och förtvivlan att vara ofrivilligt barnlös och idag blev hoppet väldigt påtagligt!

Nu myskväll med älskade sambon, ni vet han vars spermier befruktade mina ägg så fint i våras ;-) Nu är det bara att hoppas på att våra fina blastocyster klarar upptiningen i Göteborg. Som tur är så har vi tre stycken, hade varit mycket mera nervöst om det bara var en.

2 kommentarer:

Linnéa sa...

Kroppen är konstig, särskilt när man kommer till det där med hormoner och sånt då kan den visst få för sig vad som helst!
Men förresten, använder de verkligen måttband när de mäter? ;-)

maria sa...

Ja du Linnéa, kroppen är bra konstig ibland....! Hihi, det vore något att använda måttband där inne. Tur att det finns smidigare sätt :)

Många kramar