fredag 28 januari 2011

Kulinara



Jag tycker väldigt mycket om mönster från 50- och 60-talen och tycker att de passar väldigt bra i vårt hus eftersom det är byggt 1956 :)
Vi som är födda på 80-talet är ju dessutom inte uppvuxna med de här mönstrena så för oss är de ju "nya". Den här serien kommer från Rörstrand och heter Kulinara. De små skålarna tyckte jag passade perfekt för flingsalt o peppar. I den stora finns det mer flingsalt, locket (bild 2) är lufttätt och passar ju bra till det.
Jag ringde förresten RMC i torsdags morse och sa att blödningen kommit. Jag skulle ändå fortsätta med nässprayen till måndag, nytt ultraljud då på förmiddagen och sen nya ordinationer på eftermiddagen. Bara längtar tills jag får sluta med sprayen och vi får börja med nästa steg. Det blir om 2½ vecka som vi åker till Linköping om vi börjar med sprutorna på måndag.
Imorgon kommer Mamma, Pappa, Farmor o Farfar på middag, ska bli så mysigt! På kvällen har jag Tupperwareparty hos Tintin.
Nu är det dags för film i soffan med världens bästa lilla familj ♥

Inga kommentarer: