onsdag 26 januari 2011

Kom alla mina kycklingar!


Eller småfåglar i alla fall! Var och hämtade min fina julklapp idag i Gislaved. Vi delar ju bara ett paket med min familj vid jul och i mitt paket som var från pappa var det ett presentkort från "Önska" i Gislaved. Har länge velat ha den här fågelmataren från Eva Solo, pappa kunde inte alls förstå varför jag inte kunde ha en vanlig men snäll som han är så köpte han ett presentkort :)
Nu hoppas vi bara att några fåglar vågar sig till oss och att inte alla blir bortjagade av tokstollarna här ovanför....!
Idag har det inte varit en jätterolig dag annars. Var ju på ultraljud igår för att kolla om jag var nedreglerad efter 2 veckor med nässprayen för att få börja med stimuleringen och allt såg okej ut förutom att jag inte fått min bortfallsblödning som man ska få efter ca 2 veckor med nässprayen. Blodprovet såg okej ut annars, dvs östrogenet är lågt. Sköterskan sa idag när hon ringde att eftersom jag inte fått min blödning så skulle jag fortsätta med nässprayen en vecka till och göra ett nytt ultraljud då, alltså inte börja med sprutorna ännu. En liten stund efter jag hade pratat med henne var jag på toa så var den där- blödningen! Så typiskt... hade den bara kommit några timmar tidigare hade jag ju varit igång med sprutorna nu. Ska ringa dem imorgon igen och kolla om jag inte kan få köra igång med dem nu ändå, är så vansinnigt trött av nässprayen och har svårt att sova. Håll tummarna :)
Ska åka till jobbet om ett par timmar, men först lite god mat, får se vad köket har att erbjuda idag...

Fågelmataren från köksfönstret tillsammans med årets första tulpanbukett

5 kommentarer:

Maria sa...

Jag håller tummarna!!!! Till veckan är det sprutdags för mig=)

Kram

maria sa...

Tack :) Om jag inte får börja imorgon kanske vi får sprutstart samtidigt, snacka om att följas åt, det vore lite roligt ändå :)
Usch ja, tröttheten är inte rolig alls med den här sprayen...!

Många varma kramar

ruht sa...

Hittade precis till din blogg och har nu setat och läst igenom halva din blogg - och måste ju bara säga att den är fin!
Kul att du laddar upp så många bilder, och så skriver du trevligt dessutom :].
Känner igen mig i en hel del som du skriver, b.la om det där med känslorna när vänner säger att dom är med barn och att det ibland är svårt att glädjas lika mycket som man egentligen skulle vilja..

Håller tummarna för att du ska få börja med sprutorna ändå..
Själv är jag just nu inne på sprutdag 6, och hoppas på äggplock snart.

kram!

Anki J. sa...

Usch din stackare för vad du får gå igenom. Hoppas att de ger klartecken för sprutorna och håller tummarna så hårt jag kan för er...
Härligt kort på era tokfior<3
Kramiz

Birgitta Höglund's Mat sa...

Hej Maria. Tack för besöket, vad roligt att höra att jag ger dig lite matinspiration.
Får ta mig en titt och se vad du har för godsaker här, LCHFmat är ju verkligen läckert :)