måndag 31 januari 2011

Klimakteriefas och återfunnen äggstock!


Nu har jag tagit nässprayen nästan 3 veckor. Förra tisdagen var jag ju på ultraljud och slemhinnan var någon millimeter för tjock (8 mm) för att vi skulle få börja med sprutorna. Dessutom hittade de bara en äggstock, den andra gömde sig förmodligen bakom en bit av tarmen...
Idag var slemhinnan bara 2,5 mm och två äggstockar hittades. Förra veckan frågade de om äggstocken varit där innan? Jaa, svarade jag, senast i Oktober förra året för då plockade de ut ägg från den i alla fall :)
Man kan säga nu att jag är i klimakteriet, och på onsdag är det dags att börja med sprutorna som förhoppningsvis ska ge lagom många och finfina ägg. Lite högre dos än sist den här gången så förhoppningsvis tar det knappt två veckor tills vi åker till Linköping från det att vi börjar med sprutorna. Skönt att den näst segaste biten av behandlingen är över. Segast är såklart ruvningen, men det tar vi då...!

5 kommentarer:

Michaela - I Väntan På Lillfisen sa...

Stort Lycka till!

Lilla jag! sa...

Följer med spänning och håller tummarna!

ruht. sa...

Skoj att det går frammåt!! :] - Och så måste jag ju även säga Grattis till 11 år!! Det var ett bra tag hörru :D.

F sa...

Stort lycka till till er oxå Kram F

Luiza sa...

Hahaha, vilken fråga, men det är klart...kanske är svårt att veta om de inte sett den tidigare =)!

Helt rätt att ta en sak i taget, det är mer än jag brukar göra ;)...
Allt på samma gång = Kaos.

Vilket trist stadie du är i, men förhoppningsvis blir det massor, och massor av ägg =)!

Kram till dig.