söndag 2 september 2012

Bonusbarn

Nej, det här är inte ett avslöjande om att Mattias har barn sen innan, ni kan vara lugna ;-)
Men jag tänker ibland tillbaka på vår sista Ivf-behandling i Göteborg. Det var ju den sista i 3-packet vi köpt och de embryona vi fick tillbaka var ju de sista i frysen. Att det sen blev båda som fäste är ju helt otroligt, det trodde vi väl aldrig efter 5 andra återföringar av 1 embryo som alla gått åt skogen... Att vi nu får 2 barn på samma gång innebär för oss att vi aldrig mer kommer göra någon mer Ivf-behandling för att få fler barn, 2 räcker gott för oss :-)
Tänk vilka mirakel ändå som varit nedfrysta från november 2011 till maj 2012 och som sedan bestämde sig båda för att stanna kvar och ordna så deras föräldrar aldrig mer behövde genomgå fler behandlingar. Snacka om bonusbarn :-)
Idag är det söndag och i vanlig ordning har vi lyssnat på våra barns hjärtljud. Nu hörs ljuden väldigt väl och det är mer "donkdonk" istället för "swishswish"...
På tisdag är det besök hos barnmorskan igen, mätning av magen bland annat skulle jag tro! Hoppas bi har en fin söndag! Kram

3 kommentarer:

Mitt liv som fru L sa...

Måste kännas skönt att när era mirakel kommer, så är ni "klara" med barnverkstan. Vilken lättnad, kan jag tänka mig!
Du har världens finaste mage! <3

Kram C

Längtan sa...

Ja, tänk vilka mirakel de är. Vårt lilla mirakel är faktiskt också ett bonusbarn även om det "bara" är ett.

I våras hade vi tänkt att starta behandling ungefär nu, men istället är jag gravid i vecka 18. Det är ju helt galet!

Kram kram

Längtan sa...

Vi kommer nog antagligen inte heller göra några mer ivfförsök... Dessutom kan vi ju inkassera 20 000 kronor från CA för de två behandlingar vi inte kommer nyttja. Bonuspengar till bonusbarn :-D