torsdag 13 september 2012

Vecka 22

Då har vi gått in i vecka 22 idag. Det känns helt underbart men fortfarande är det overkligt... Magen växer och nu väntar vi bara på att sparkarna ska kännas på utsidan så att Mattias får känna våra små också :) vi har läst om att bebisarna nu kan höra och känna igen röster, vi pratar med dem båda två redan nu så att de ska känna igen oss sen.
Sitter på glukosbelastning nu, fick dricka någon sliskig söt citronsmakande dryck för en stund sen och sen mäter de blodsockret 2h efter. Hoppas det ser bra ut! Annars blir det nog en lugn dag idag, en promenad i eftermiddag och lite vila.
Ha en finfin torsdag!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sockerlösningen är så vidrig. Jag var helt förstörd av att fasta innan belastningen

kommandoran sa...

Det ä en redigt underbar upplevelse när man för första ggn kan dela sparkar med sin partner, spännande!!!
Gjorde glukosbelastning för ett par veckor sen, det ä så tråkigt menmen snart äre gjort!
Kram

Mitt liv som fru L sa...

Jag förstår att det känns overkligt, det tycker jag med att det gör. Jag har hoppats och hållt tummarna för er så länge...Och nu när ni väntar bebisar och TVÅ till och med, jadå är det svårt att smälta det hela...Att Ni ska bli föräldrar! Fan, jag blir så rörd när jag tänker på det...
Jag hoppas att bebisarna sparkar snart så att Mattias får känna det du känner!

Ta hand om dig/er
Kram C <3<3<3

Anki J. sa...

Trodde att man bara fick dricka dessa vidriga sockerlösningar när man har diabetes i släkten....

Kram