måndag 17 september 2012

Det är bara en tidsfråga

Att det bara var en tidsfråga innan Ivf skulle funka för oss fick vi höra flera gånger längs vägen. Kliniken i Göteborg var imponerade och stolta över våra fina embryon. Men så ville det ändå inte ta sig, inte förrän vid 6e återföringen.. Första gången var enklare, då visste man inte hur ont det gjorde att få ett minus efter återföring. Men efter många försök blir man ganska avtrubbad, någonstans förlorar man hoppet om att det någonsin ska gå. I november förra året fick vi åter ett minus vid vår 5e återföring. Vi var för tillfället helt slut och bara tanken på fler behandlingar gjorde oss illamående. En paus på ett halvår blev vår räddning. Inte för att det var lättare men nödvändigt. Två underbara resor och batterierna var laddade inför ett frysförsök. Jag hade inga tankar på att det skulle gå vägen, det hade det inte gjort förut med frysförsök så varför denna gången?! Jag var helt inställd på nya försök till hösten.
Men den 8 maj 2012 när vi var i Göteborg och fick tillbaka våra små så var det som om världen log mot oss, solen sken och det var vår i luften. Kanske var det ändå vår tur ändå efter alla år av väntan? Vi hade 3 embryon i frysen varav 2 klarade sig och de ligger just nu och sparkar i min mage för fullt. Tänk att ni blev till slut fast vi knappt vågade hoppas på att det någonsin skulle bli.... Om 4 månader är de här och då får vi veta vad de är för sort, hur de ser ut och vilka personligheter de har. Det går inte att beskriva hur mycket vi längtar efter dem nu, efterlängtade älskade mirakel!

5 kommentarer:

Elin sa...

Fantastiska små mirakel du bär på Maria! Spännande att se vilka som gömmer sig där inne. Kram

Linn+ea sa...

Dessa fantastiska mirakel, vad det ska bli spännande att få se dem!! Så fantastiskt att er kamp tillslut faktiskt ger resultat!
KRAM!

Hönsamaja sa...

Håller med dig... Första ivf-t, så otroligt naiva vi var. Vi visste inte nåt, känns det som nu. Efter fem försök vet vi, vi förstår hoppet och sorgen som finns. Vi misslyckades fem gånger (det blev fyra missfall i v 6-8). Det blir inga fler försök för oss. Men jag är otroligt glad för er skull, att ert sjätte försök lyckades!!!
kramkram

Frida sa...

Det är en så häftig känsla att bära på sitt underverk i magen. Nu har ni ju två så det blir ju dubbelt upp ;)
Hoppas allt går bra och att du mår bra med.

Kram

k. sa...

Jag måste ju få säga grattis! Stort stort enormt grattis! .. Jag har kikat in här några gånger under dom här månaderna men så har jag inte vetat om det är ok eller inte att jag skriver.. Efter det senaste misslyckandet så ville jag inte vara för "på" med att skriva iom att vi hade lyckats och jag vet hur det känns när "alla andra lyckas utom en själv".. så jag höll mig på avstånd men höll tummarna å era vägnar ändå..
Men nu kikar jag fram igen.. GRATTIS fina du. .. Och tvillingar.. Fantastiskt!! All lycka önskar jag er!
kram!!