tisdag 11 september 2012

Mattias 30 år!

Igår fyllde Mattias 30 år. I helgen har vi två varit iväg på resa norrut. Fredag-Lördag sov vi hos ett par goa vänner utanför Linköping. Vi fick jättegod mat och satt o pratade länge :) på lördagen gick vi på Kolmården i lite lagom takt, vi såg väl ungefär hälften av djuren men det viktigaste tycker jag är safariparken och delfinerna så där var vi mest. På eftermiddagen styrde vi mot gamla hemstaden Norrköping (vi bodde där när vi pluggade 2003-2007), åt lite god mat på kvällen och gick en promenad runt Campus och vid strömmen på söndagen. Träffade också min minsta syster som nu bor i Norrköping! På eftermiddagen när vi kom hem trodde Mattias att en lugn hemmakväll väntade men då kom en limousin och hämtade oss till hans överraskningsfest på Bambu i Bredaryd, där väntade nästan 40 personer. Han blev väldigt förvånad men tyckte samtidigt att det var väldigt roligt :)
Igår kväll hade vi lite fika för den närmaste familjen. När Mattias bror + flickvän anlände hade de en cykelkärra bakom ena cykeln, Mattias present från dem. Jättefin med 2 sitsar i, perfekt!

6 kommentarer:

Längtan sa...

Att jag inte visste det - att ni spatserade i min stad. Då kunde ni fått en fika hos oss ju!!

Kanske kommer fler tillfällen.

Monika A sa...

Hej Maria!
Måste nu lämna en kommentar här... =) Har följt dig ett tag, halkade in här vi "Längtan"-Anna då jag läser hennes blogg... =) Jag bor här i Norrköping sen 1/3-2003 och trivs i denna vackra stad... Men faktiskt så är jag född och uppvuxen i Bredaryd... =) så jag fick lite hemlängtan nu när du skrev att ni var på Bambu!! Jag blir så glad när jag läser om Er och era små tvillingar i magen!! =) Håller tummarna för både Er och Anna att när årsskiftet är här så har ni snart era små Mirakel hos Er!!

Kram från en småländsk östgöte... ;-)

Längtan sa...

Jag vet hur det brukar vara när man ska någonstans. Tusen olika saker inbokade, men har ni tid någon annan gång så står den där fikan på bordet!

Tack för tummar Monika

MaddeA sa...

Hälsa o gratta Mattias så mycket i efterskott från mig o T :)

Evl sa...

Grattis mattias! Fin bild på er :)

Anki J. sa...

Ett stort Grattis till Mattias så här lite efter åt!
Blev orolig när jag läste att du hade besökt akuten. Försök att ta det lite lugnt och njut av dagarna tillsammans med småtjejorna. Vila så mycket du kan...

Kram