fredag 7 september 2012

Akutbesök på KK

I morse vid 6-tiden fick jag en blödning. Oroligt såklart.. Ringde till KK. Nu har vi precis varit där och allt var bara bra. Två pigga bebisar som var precis så stora som de ska vara idag :-) livmodertappen var lång och sluten, skönt! Nu är jag sjukskriven 2 veckor eftersom jag har ett jobb med många tunga lyft och det är just det jag ska undvika nu.
Doktorn kunde inte säga var blödningen kom ifrån, kanske är det något litet kärl som gått sönder när jag hostat som en galning de senaste dagarna, bara min egen teori..
Kram och trevlig helg!

10 kommentarer:

Luiza sa...

Vad skönt att allt såg så bra ut.
Tack och lov.
Alltid obehagligt med blödning. Jag hade ingen själv, under graviditeten, men kan bara tänka mig paniken man slås av.

Ha en underbar helg.
Kramar

Längtan sa...

Vad skönt att allt såg bra ut!! Ta det lugn följande två veckorna!

Kram

Mitt liv som fru L sa...

Gud i min himmel vad jag hann bli nervös! Trodde att något allvarligt hänt...Så skönt att allt såg bra ut!
Med ditt jobb ska du nog räkna med att snart sluta jobba, tunga lyft och graviditet är ju inte bra!

Ta hand om dig och de små nu!
Kram C <3

Linnéa sa...

Usch då! Otäckt förstår jag! Vet att man aldrig ska jämföra graviditeter, men har en väninna som fick blödningar, helt oförklarligt i vecka 22 med båda sina barn... Båda är friska och välmående med fullgångna graviditeter! Det är väl sånt man kan få ibland! Ville bara skicka vidare att det kan bli så ibland!! Inte mindre oroligt för er förstås, men sååå skönt att du är sjukskriven och att de mådde bra i alla fall!!!!!
Många många kramar!

mamma till 3 och mormor till 10 sa...

Förstår att du blev orolig.....det blev jag också.
Ta det så lugnt du kan nu.

Kram från Trelleborg

Therese GBG sa...

Tur att det gick bra! Det är nog dags att ta det jättelungt nu!!!Kram Therese Gbg

Frida S sa...

Vad skönt att allt var bra... jag tror vi ses om några veckor, ska göra mödravårdspraktik i Gnosjö i sju veckor och någon gång borde du väl nästan dyka upp, vore mycket spännande tycker jag.... Ha det så fint och ta det nu lugnt de kommande veckorna... kramar om er alla tre!

Josefin sa...

Åh vännen, så läskigt det måste varit för er. Skönt att allt var bra!! Ta hand om er allihop!

ettvanligtliv sa...

Usch vad läskigt. Skönt att allt är lugnt :) Kramar!

Madde sa...

Puh! Skönt att höra att allt är bra! Kram Madde