måndag 19 november 2012

Våra dagar på Neo

Hej från Neo! Nu är våra barn snart 4 dygn
gamla och det känns som om vi landat lite mera nu. Allt går fortfarande väldigt bra och de utvecklas normalt. Vi ser hur de ändras från dag till dag och hur de blivit lugnare från första dagen. Båda har kvar sin cpap och det kommer de att ha allt mellan några dagar till 2 veckor till. Båda har fått sola lite för de hade lite gulsot. De äter mer och mer för varje dag (får bröstmjölk via sond) och magarna fungerar bra :)
Det kommer att dröja några veckor innan de är mogna för att börja suga från bröstet men det känns jättebra att kunna
ge dem mer och mer av min mat ju mer det rinner till!
Love var väldigt lugn när han låg i min mage med sparkar och han är också den lugnare av dem nu. Ludvig som gjorde flera vändningar/dag i min mage och bökade omkring hela tiden är även nu den som rör sig mest. Tänk att det stämde det som man kände i magen!
De öppnar ögonen emellanåt och de är så fina. Grabbar med humör är det också, om man har bajsat eller inte ligger skönt med huvudet så talar man om det ordentligt med skrik och inte bara gnyr...
Höjdpunkterna på dagarna är ju såklart när vi får ha barnen hos oss hud mot hud. Vi får plocka ut dem så ofta vi vill och mysa så länge vi vill. Vårt rum ligger bara 10m från barnen och vi får komma och gå som vi vill till dem :-) Innan mysstunder byter vi deras blöjor och sedan får de mat via sonden när de ligger hos oss. "Att det kunde vara så mysigt att få byta en blöja" sa Mattias i lördags när vi gjort det första gången. Och det är så det känns, även om de nu kom tidigt så är vi ju en familj och gör som andra föräldrar gör med sina barn t.ex byter blöjor ;-)
Bilder: Love hos mig och Ludvig på mage i kuvösen...










12 kommentarer:

Madde sa...

Så fina dom är era pojkar!

Elin sa...

Underbart att läsa! Tårarna sprutar! KRAM

Luiza sa...

Vad skönt att läsa att allt är bra.
Jag är så oerhört glad för er skull.

Vilka underbara små pojkar.

Ha en god natt.
Kramar

Katja F sa...

Hej. Helt underbara bilder på era små prinsar, dem är så himla fina. Och vilken glädjande läsning att det går framåt och att ni får spendera så mycket tid som ni vill med prinsarna :) Det har kommit en hel del glädjetårar här :) ta hand om er själva och pojkarna. Många kramar <3

Längtan sa...

Det är så skönt att läsa att pojkarna mår bra!!

Du har en nominering att hämta på min blogg!

Anonym sa...

Vilka fina pojkar! :) Nu längtar jag så otroligt mkt efter vår! Hoppas allt fortsätter gå i rätt riktning och att ni snart får åka hem med era prinsar! Kram!

/Minime85

♥ Ninna - VillBliMammaNu ♥ sa...

Så underbara pojkar! Skönt att ni alla mår bra!

Kram Ninna

Lotta sa...

Åh så söta :-) man blir ju sj bebis sjuk

Henrietta sa...

Stort grattis till er! Vilka fina killar ni fått. Ta hand om er och lycka till med allt.

Fröken solstråle sa...

Har inte läst bloggarna på läääänge men vill önska er ett stort grattis till de små liven!!! Så fina=)
Min nya bloggadress är www.lillafrokenssal.blogg.se

Kram!

Malin's Hus sa...

Även glädjetårar här med när man läser fin blogg :)

ivf-syster sa...

HEJ!
Jag är hon som du citerade angående muren av sorg som man var tvungen att riva sten för sten... (känns så längesedan... dock...) Jag hoppas den där muren är borta nu!!!! Stort grattis till dig/er! Och grattis till killarna som får vara så efterlängtade!Så underbart även om jag förstår att det är väldigt omtumlande att de bestämde sig för att komma så plötsligt!

Önskar ett stort lycka till!
Min lilla ivf-bebis ligger kvar i magen och lustigt nog så är hon större än dina killar...

Livet är stort, ibland hemskt. När jag läser dina senaste blogginlägg känns det dock alldeles underbart!