onsdag 7 november 2012

Produktionsdatum 2011-11-07

För precis ett år sedan idag var vi i Göteborg på äggutplock. 7 ägg blev resultatet och 5 av dem befruktades och långtidsodlades(bästa resultatet hittills). Vi fick tillbaka en finfin blastocyst den 12 november som bara drygt en vecka senare visade att den inte tänk stanna. Världen rasade för oss igen och vi var osäkra på om vi någonsin skulle orka göra fler försök.
3 blastocyster fick vi till frysen från försöket i november. Vad vi inte visste då var att 2 av dem ett år senare skulle ligga och sparka i min mage och snart göra oss till föräldrar. Tänk vilka kämpar egentligen; frysas ner i November, tinas upp i maj och sedan fästa och utvecklas till två fina bebisar! Tårar rinner ner för mina kinder när jag skriver det här eftersom det är så mycket känslor som kommer upp när man tänker tillbaka på hur vi mådde för ett år sedan. Från djupaste mörker till total lycka tack vare två små godingar och en helt suverän Ivf-klinik :-)
Om ett par månader ska vi få bli föräldrar till de här små godingarna, få bli en helt vanlig familj som får lägga sorgen bakom oss även om vi aldrig någonsin ska eller får glömma det vi varit igenom!
Grattis på "1-årsdagen" våra älskade godingar!!
Angående magbilder så kommer det snart :-)

4 kommentarer:

Längtan sa...

För ett år sedan mådde jag också väldigt dåligt. Då hade jag gått igenom skrapningen för några veckor sedan.
Trodde då aldrig att solen och lyckan skulle skina över oss. Men tänk vad mycket som kan hända på ett år!!

Kram

Evl sa...

Åh vad fint! För ett år sedan (6 november) hade vi testdag. Vi trodde aldrig att det kunde vända så fort. Vi är så glada för er skull <3!
Kramar!

kajsa. sa...

Underbart!! <3

Mitt liv som fru L sa...

Underbart! Tänk så mycket som hänt på ett år! Jag är så glad för din/er skull så du anar inte!

Kram C <3