lördag 3 november 2012

Snart dags?

Jag har fått kommentaren "åh, snart dags!" flera gånger senaste två veckorna. Det är ganska roligt då att berätta att det faktiskt är 12 veckor till beräknat datum. Reaktionen blir då ansikten som ser ut som frågetecken innan jag berättar att det är två som bor i min mage :-)
Idag blir det umgänge med min familj, båda mina systrar är hemma från olika delar av landet. Vi ska äta lite gott, åka och sätta ljus på Farfars minnesplats bland annat. Såklart ska också mina systrar få känna lite sparkar från sina syskonbarn. Ha en fin lördag allihop!

1 kommentar:

Luiza sa...

Alltså, jag finner det där med folks frågor rätt ironiskt...man vet inte riktigt hur man ska bete sig.
Mig frågade de aldrig om det var dags [såklart, en och annan sa väl så med] utan mig frågade man om det var 2 i magen, haha... Du skulle sett minen när jag sa att det "bara" var en och att det var 10 veckor kvar, haha. De höll på svimma. Trodde jag skulle föda på plats.Där och då. Särskilt de här som man mötte på restaurang eller i affärer...när de såg min mage tog de nästan en omväg eller gick rakt in i väggen/stolpen med en min som var oslagbar.
Dock, var det väl vi som var mest chockade när vattnet gick så mycket tidigare än räknat...

Hoppas ni haft en bra dag och får en fin kväll.
Många kramar