torsdag 15 november 2012

V 31 och vattnet gick i morse...

Nej, tyvärr är det inget skämt. 30 fulla veckor idag och 6.30 i morse hände det som jag trodde skulle ske om ett par månader...
Vi åkte till förlossningen i Värnamo där vi övervakades en stund. Båda barnen mådde bra, skönt! Värkarna startade ungefär samtidigt som vi kom in. Vi blev skickade vidare till Jönköping eftersom de inte har någon barnavdelning i Värnamo. När vi kom till Jönköping hade jag ca 3min mellan värkarna. Nu med värkhämmande dropp så har jag ca 7 min mellan dem. Jag har fått kortisonspruta så att barnens lungor ska mogna så fort som möjligt. Planen är att jag ska, om det går ha kvar dem i magen ett par dygn till. Vi kommer i alla fall, som det ser ut nu bli föräldrar i helgen.
Lite smått chockade är vi som ni säkert förstår men det känns skönt att ha kommit så här långt i alla fall! Både läkaren och barnmorskan här är positiva och säger att det här kommer att gå bra. Vi tar en stund i taget och litar på dem!
Många kramar från oss :)

21 kommentarer:

Madde sa...

Det kommer gå bra! All lycka till er, snart är ni föräldrar!! Kram från Madde i gamla ssk-klassen

Anonym sa...

Oj! Här händer det grejjer! Hoppas du kommer ha tråkigt under tiden så du kan blogga massor! Spännande att få träffa dem små snart! Det kommer gå kanon, även om första tiden kanske inte blir riktigt som planerat ;-)

Vår väg till en kotte sa...

Hej! Jösses, nu är de redo! Häftigt att ni kommer vara mamma och pappa i helgen! Lycka till!!

Kram M

Längtan sa...

Ojdå! Hoppas att allt löser sig till det bästa och att det kommer ut två små underbara minimänniskor.

många kramar

Anonym sa...

Spännande...det kommer att blir bra. Catrin fick 8 veckor för tidigt och den lille killen som bara vägde 1400 blev 3 år i tisdags.
Kramar från Jennie

Anonym sa...

Ojdå!! Vilken chock. Men sååå mysigt att veta att dom är på väg <3
Tur vi har bra vård i Sverige så tror allt kommer gå bra för er alla:)

Hönsamaja sa...

Ibland går det inte som man planerat... :)

Hoppas allt går bra, jag håller mina tummar för er!

Många kramar!!

Mitt liv som fru L sa...

Ojojoj! vilken chock jag fick, detta var inte väntat!

Men ni är i trygga händer! Det kommer gå bra!

Massa kramar och tankar till er!
Kram C <3<3<3

Anonym sa...

Åhh! Hoppas allt går bra. Jag tänker på er! Nu är det bara för hela släkten att ge sig ut och köpa julklappar. Allt måste även köpas i dubbel uppsättning:) Ska bli spännande att få läsa om de små här på bloggen.

Elin sa...

Stor kram till er Maria! Det är något häftigt ni är med om nu!

k. sa...

Waaah oj. Det kommer gå jätte bra ska du se, kram kram kram

Du + jag och framtiden sa...

Oj, de är två ivriga krabater ni har tillverkat! =) Hoppas att de kan stanna inne någon dag till i alla fall. Kram och *spark i baken* när det väl är dags!

Anonym sa...

Det kommer gå bra! Barnen kommer klara sig fint. Hoppas verkligen du kan behålla de små liven några dygn till så att bebisarnas lungor hinner bli stärkta! Kram Therese Gbg

Anonym sa...

Önskar er all lycka till! förstår att ni är chockade, men ni är ju i goda händer och vilken fantastisk upplevelse ni har framför er, det är nu det börjar eran resa i livet som föräldrar.kram teres i torestorp:-)

mamma till 3 och mormor till 10 sa...

STORT LYCKA TILL IFRÅN TRELLEBORG.
Klart att allt går bra nu............
Fattas bara annat.......

KRAM KRAM Till er alla nu.
Ser fram emot fortsättningen.

Mitt liv som fru L sa...

Min kommentar kom visst inte med...

Ojojoj, vad det händer grejer, detta var otippat!

Det kommer gå bra vännen! Snart har Ni era små guldklimpar hos er!
Njut av denna stund nu!
Och om det blir vaginal förlossning: Kämpa, andas och var stark! Tänk på belöningen! Du klarar detta!

Massa PEPP, KÄRLEK och TANKAR <3

Kram C <3<3<3

Malin's Hus sa...

Lycka Till nu Mia!

Det kommer gå kanon!

Kram Malin

Anonym sa...

Har följt dig ett tag här på bloggen.. Jag har oxå genomgått ivf-behandlingar och blev tillslut gravid med tvillingar:)
När jag läste detta inlägg så väcktes väldigt många minnen. Våra tvillingar valde att titta ut i vecka 31+5... de började oxå med vattenavgång.. Idag sitter jag här med två underverk som nyss blev 6 månader... Lycka till!!!

Luiza sa...

Det här kommer att gå alldeles strålande!!!
Hjälp vilken vändning, haha..
Jisses vad kul. Ja, jag blev alldeles till mig i trasorna...

Lycka till.
Tänker på er.
Kramen

Dags för en liten sa...

Stort lycka till! Det kommer nog gå strålande. Det är tur att du hunnit komma så långt som du har.
Spännande att se vad som står i nästa inlägg.
Kram

Malin sa...

haha! Exakt samma rum och säng låg jag i i måndags, men jag fick åka hem igen, min plutt håller sig ett tag till tack o lov!