fredag 3 augusti 2012

Vecka 16 och jämförelse


Igår gick vi in i vecka 16. Knappt 3 veckor kvar till nästa ultraljud och då har vi gått nästan halvvägs! Jag tycker magen är ganska lagom stor nu, vore väl väldigt praktiskt om den kunde få vara en liten kula så här hela vägen? Jag mår hur bra som helst, tror knappt att jag är gravid egentligen. Har dock haft lite bekymmer med rejäl huvudvärk senaste veckorna, kommer som migränliknande typ varannan vecka ett par dagar. Säkert hormonerna som är orsaken, hade liknande under Ivf-behandlingarna.
Här kommer ett par magbilder, den ena från v10 + 0 och den andra från 15 + 1 (idag). Vid 10+0 tyckte vi ändå att det hade börjat synas litegrann... men nu när man ser skillnaden så förstår man inte riktigt hur man kunde tycka det :-) Igår kom vi hem från Malmö, var hos mina syskon ett par dagar och bara hade det mysigt. Mycket sol och bad blev det eftersom det var så skönt väder.
Nu ska jag börja förbereda maten för kvällen, min kusin med familj, farmor och mina föräldrar kommer hit. Ska bli så mysigt!

5 kommentarer:

mamma till 3 och mormor till 10 sa...

Vad häftigt att veta att två småttingar bor där.

Kram från Trelleborg

Elin sa...

Åh det händer grejer hos er :) Mysigt! Kram

Mitt liv som fru L sa...

Fina magen <3

Kram C

Anki J. sa...

En sån mysig babies mage du har fått <3
Kram

Malin's Hus sa...

Vackra mage! Lycka!!!!