tisdag 31 juli 2012

Invigt






Vi satte upp babygymmet på prov hemma. Gissa vem som invigde det? Leia såklart... Sköna lilla hund! Man undrar ju om våra fyrbenta godingar förstår att något stort är på gång? De förstår nog mer än vad vi tror så de har säkert listat ut vad som ska ske om några månader. Det ska bli spännande att se vad de tycker om förändringen. Vi tror att det kommer att gå jättebra, de är ju väldigt mysiga och ganska vana vid barn redan. Sen blir det ju såklart ett annorlunda liv mot vad de är vana vid idag, mer liv här hemma och så :-)

6 kommentarer:

Längtan sa...

Babygymmet verkar ha fått godkänt!!

Jag är också nyfiken på hur vår kära katt ska reagera framöver. Han älskar att ligga i mitt knä så det ska bli kul och se om han får en kick inifrån snart...

Anonym sa...

Min hund avskydde barn förr. Skrek en bebis hoppade hon och skällde. Bet även i fötterna. Jag var väldigt orolig när vi väntade barn men jösses hunden mognade över en dag. Blev storasyster. En gång när min dotter kröp mot en trappa motade och skällde hunden och hindrade henne :) Min hund vaktar min dotter nu också fast nu är tösen 4 år. De älskar varandra. Hundarna accepterar nya flockmedlemmar det är ju naturligt. Så det blir nog nemas problemas för er barnvana hundar :)

/Therese GBG

Luiza sa...

Hej fining.
Underbart att höra om alla goda nyheter kring graviditeten =).
Hoppas du mår bra också.

Kul att få åka till Gekås. Jag älskar det stället. Var där sist, när jag var gravid i vecka 11 och då vågade jag inte handla än...du kan tänka dig vad det kliar i fingrarna nu ;).

Det där med djur tvivlar jag inte alls på. Jag tror de förstår. Särskilt hundar. Vi har en katt som inte gillar barn, som är väldigt skygg och drar sig undan, det har dock gått väldigt bra och hon är superduktig.
Jag tror hon förstog att det var något stort på G. Hon drog sig likosm undan mig på något konstigt sätt när jag väntade M...
Och självfallet använde hon alla bebissaker till att sova i eller på i takt med att vi köpte allt, hehe.
Tänk vad snopet sen när M kom till världen och hon inte fick ligga i vagnen mer, men hon förstog att hon inte fick eller kunde.
Sakta men säkert börjar hon vänja sig vid M:s närvaro och jag hoppas hon kan leva tryggt med det faktum att hon finns här hos oss och är en i familjen.

Tack för din fina kommentar om M.
Mitt hjärta blir alldeles varmt när jag läser dina rader.
Jag funderade faktiskt på att kanske använda mig av dikten när jag inte kunde sova inatt, så det var lite kul att du nämnde det =).
Vet inte om jag klarar det utan att grina, dock, haha.

Nä, nu blev det en novell här.

Hoppas du får en god natt, fining.
Kramar i massor.

Anna sa...

Hej!
Jag var såklart tvungen att titta in på din blogg...
Så fina hundar du har. Jag har också haft en Cavalier som hette August för flera år sedan. Jag älskar den rasen!
Om jag får, lägger jag gärna upp din blogg på min länklista över tvillingbloggar på min sida. Får jag det?
Stor kram
Anna

maria sa...

Självklart får du det!! Visst är Cavalier en underbar ras, svårt att tänka sig någon annan ras nästa gång man köper hund :-) kram

Anki J. sa...

Härliga Leia som inviger babygymmet<3 Tjejerna kommer säkerligen att vakta de nya famljemedlemmarna när de anländer ;o)
Tror inte att ni kan hitta bättre priser på babykläder och tillbehör än på Gekås.
Har lovat Julia att vi ska åka dit en runda när hon har sommarjobbat klart. Hon hinner ha en veckas ledigt innan det är dags för skolan igen. Nu blir det gymnasiet i K-stad.
Kram