onsdag 4 juli 2012

Jag var med om något konstigt igår...

... något som jag för några månader sedan aldrig trodde att jag skulle få vara med om. Jag var på H&M och kollade på mammakläder! Vilken konstig känsla att stå där och välja ut några plagg som bulan ska kunna få plats i. De flesta plagg kändes såklart som tält än så länge men jag hittade ett par shorts som var mjuka i midjan och inte hade den där "påsen" som man drar över magen. Bulan min är ju inte av någon storlek än men om några veckor kommer jag nog behöva lite andra kläder... Jag hittade ett par linnen också, det får duga så länge med de plaggen. När jag kom fram till kassan så sa kassörskan att just den typ av shorts som jag valt hade hon också haft när hon väntade barn, hon tyckte att det var skönt att slippa dra något över hela magen, "man är ju varm nog ändå" som hon uttryckte det. Herregud tänkte jag, här står jag i en H&M-butik och pratar med en kassörska om Mammakläder, något jag för några månader sedan aldrig trodde jag skulle få vara med om.
Imorgon går vi in i v 12, efterlängtade v 12!! När den är avklarad så är ju inte missfallsrisken särskilt stor längre, härligt! Veckorna går sakta framåt ändå, om knappt 2 veckor är det semester och det ska bli otroligt skönt!

5 kommentarer:

Luiza sa...

Åh, grattis till vecka 12 =)!!!!
Och grattis till de nya kläderna, hehe.
Jag kommer ihåg att jag stog och övervägde länge om jag vågade köpa några kläder...ja, du vet, jag är lite vidskeplig, men så fort jag köpt ett plagg gick det utav bara farten sen.
Det är en underbar känlsa, som vi är så väl värda.

Massa kramar/
Luiza

Anonym sa...

grattis grattis, måste säga att de är kul o läsa att de går framåt o så med dem små i magen, men börjar sakna dina inredningsinlägg oxå :)

Mitt liv som fru L sa...

Måste kännas jätte overkligt, men försök att njuta av detta!

Kraaaam C <3<3<3

Längtan sa...

Visst är det en märklig känsla. Det känns som om man gått fel när man hamnar på mammaavdelningen.

Kram

Anki J. sa...

Härligt Mia! Blir så varm och glad över att läsa dina rader för det är precis de vi alla andra har önskat så att du ska få vara med om! Önskar så dig de små i magen och Mattias så klart en härlig helg!
Många kramar