söndag 29 juli 2012

Ullared och Halmstad

Kom precis hem efter en underbar vecka i Halmstad. Strålande solsken, en massa dopp i havet, en massa glass med mera :-) vi hyrde stuga i Västervall vid Östra stranden med bara några minuters gångväg till havet. Totalt var vi 10 personer, 6 vuxna och 4 barn under veckan, dock hade vi varsitt krypin :-) Både intensivt och härligt!
På vägen till Halmstad för en vecka sedan stannade vi till i Ullared. Jag hittade ett par mammaplagg men utbudet på mammakläder var dåligt! Desto mer bebisgrejer fanns det såklart, allt man kan tänkas behöva till bra priser. Vi skrev upp många priser för att jämföra med butikerna här hemma. Själva inköpen sker senare i höst när jag och en kompis som också väntar barn kommer att ta en shoppingtur till Gekås. Det var dock svårt att inte handla något till våra små redan förra söndagen så det fick bli två små snuttefiltar med mumin. Mattias hittade även en nässug, praktiskt som han är haha! Ett babygym fick också följa med hem, inte så ofta man hittar ett som är stort nog för tvillingar och priset var bra, 329:-!
Nu lite vila innan det blir mat hos mina föräldrar ikväll.

7 kommentarer:

Mitt liv som fru L sa...

Vad härligt ni verkar ha haft det! Speciellt bad i havet! Vilka fina filtar till era små, förstår att ni vill handla järnet! Till och med jag vill handla till era knoddar, det finns ju så mycket fint :)

Kram C <3<3<3

Anonym sa...

Kan rekommendera deras amningsbh trofe kram Erika

Längtan sa...

Ja, en tripp till ullared ska det bli framöver. Vågar dock inte boka in för tidigt då vi förra året fick avboka :-(
Är osäkert på i vilken vecka man ska åka. Vi ska vara borta över natt då vi har långt att åka. Vet inte om det är tidigt i vecka 25 ca? Det skulle i så fall bli i mitten av oktober.

Jag tror att Gekås är svårslagna när det gäller priserna faktiskt. Jag har tjuvkikat lite när jag varit nere tidigare och allt är verkligen jättebilligt!

maria sa...

Jag tror att v 25 är ganska lagom, innan man blir för stor och trött :) Det låter bra med priserna, då behöver vi säkert inte jämföra nåt här hemma!

Elin sa...

Låter som ni haft en skön semester! Synd att vi inte fick till en träff. Vi har ju varit i Skåne i veckan. vi åkte förbi Ullared på väg norrut och köpte på oss lite bebissaker :) Jag är i vecka 35 och för mig gick det bra att knata runt där i tre timmar. Men å andra sidan var jag lite trött efteråt också. Men skulle jag bo närmare som ni skulle jag inte vänta till vecka 35, utan kanske kring 25. Kram kram

Anna K sa...

Skratta inte åt Mattias inköp av nässug. Denna simpla smått komiska sak kommer att rädda många nätter framöver. Tro mig.

// Anna K

maria sa...

Ok, jag lovar :) tack! Kram