måndag 20 augusti 2012

Ett tecken?

Jag brukar alltid plantera dahlior kring flaggstången på våren, det blir så fina blommor och de kräver inte så mycket omsorg. Man brukar plantera ut dahlior i april-maj men i år så var vi ju mitt inne i ett Ivf-försök den tiden. Lusten fanns inte riktigt och när jag sedan började blöda bara någon vecka efter plusset så stannade världen, kände inte för något utan ville bara ha svar på hur det stod till, om jag var gravid eller om det blivit missfall. Det är svårt att förklara det där om hur hela ens liv stannar till och hur sakta tiden går när man befinner sig i en Ivf-process, ni som varit där vet... Hur som helst så fick vi ju sedan veta att allt var bra med våra små, orken och lusten kom tillbaka. Jag planterade ut dahliorna i mitten av juni, tänkte att blir det något av dem så blir det. Hade inte något större hopp om att det skulle bli några blommor.
Så förra veckan fick jag se en knopp som nu slagit ut till en fin blomma. Dessutom en till knopp jämte... Av varje dahliaplanta brukar det bli runt 15 blommor. I år blev det 2 tack vare min sena plantering. Men det blev 2 i alla fall, kanske någon mening med just det antalet....

2 kommentarer:

Mitt liv som fru L sa...

Det är absolut ett tecken! Å du, jag tror ni får en av varje! En liten Maja och en liten Love! <3

Ta hand om dig vännen!
Kram C <3

Anonym sa...

Snubblade in på din blogg då jag sökte efter texten till "skymtar för en stund" med Uno Svenningsson. Ska själv ha min första bebis i februari, och denna text säger allt man vill säga när man sett sin lilla plutt på ultraljud.

Hur som helst, ville bara önska lycka till! Vad roligt att ni också ska få barn 2013. Blev rörd över de två dahliaplantorna som ville säga hej... :)

Kram Sophie