lördag 18 augusti 2012

Regnig lördag och framtidsprojekt

Det är så roligt att brodera! Jag har knappt inte gjort det sen man gick i skolan men så för några månader sen kikade jag runt på en del broderisidor och hittade bland annat en "Alfabetstavla". Den blir 40x60 cm och vid varje bokstav finns det ett djur, t.ex Uggla på U :) Jag har redan gjort färdigt en sån här tavla som mina kusinbarn fick i somras men det var lika roligt att börja på en ny, kanske för att den ska hänga i barnrummet i vårt hus! Tavlan kan ju barnen använda länge, först lär de sig alla djur och sedan bokstäverna.
Idag är det en riktigt regnig dag i Småland så det passar ju väldigt bra att brodera lite! Dessutom är det så mysigt att sitta och njuta av killandet i magen :) Ha en fin lördag allihop!

5 kommentarer:

Hönsamaja sa...

Så fin ugglan är! Ren och enkel!! Jag vill också göra en sån! Var har du hittat mönstret? Hur får jag tag på det??

kramkram

maria sa...

Hej :) jag förstår att du också vill göra en sån, det smittar!! Jag hittade min på www.hemflit.com sökte på alfabet! Kostade 325 kr.
Lycka till :)

Linnéa sa...

Det är roligt att handarbeta och "boa" lite sånt där! Jag virkade en pläd, men den blev så stor så den räckte till hela mig. Sen sydde jag en mössa, men när jag började fundera på huvudomkrets och vad det innebar så slutade med en väldigt väldigt liten mössa! ;)

maria sa...

Du är ju för skön :) det är tanken som räknas!
Kram

Josefin sa...

Du broderade ju en jättefin tavla till oss också!! :) Du är så duktig! Njut av killandet, det är du värd!! :)