måndag 27 augusti 2012

Inköpslista

Efter önskemål så kommer här min inköpslista från Ullared. Det fanns många fler prylar än de vi köpte såklart, en del har vi hemma som bestick och tallrikar eftersom jag säljer Tupperware :) en del andra grejer kommer vi att låna av kompisar eller köpa på andra ställen t.ex en mer rejäl amningskudde som funkar bättre till dubbelamning. Köpte dock en skaplig i Ullared att ha när man t.ex är på utflykt och så.
Priser nedan är per styck!
Haklapp i plast med ficka - 24.95:-
Zinksalva- 24.95:-
Amningsnapp i silikon- 29.95:-
Plastad frotté till vagn osv 70x95 cm- 39.95:-
Småhanddukar i frotté 30x30cm- 39.95 för 10-pack.
Dregelhaklapp-24.95:-
Örontermometer-299:- (fanns vid personvård på vid elektroniken, den som fanns vid bebisgrejerna kostade 450:-.)
Nappar 2-pack 24.95:-
Halkskydd till dusch 49.95:-
Täcke till spjälsäng 79.95:-
Spjälskydd ca 159:- (fanns olika)
Underlakan till spjälsäng 39.95:-
Påslakan till spjälsäng- allt mellan 49 och 199.
Kudde till spjälsäng- 29.95:-
Bok "mitt första år"- 79.95:-
Underlakan till vagn- 19.95:-
Örngott till vagn- 9.95:-
Kudde till vagn- 12.95:-
Skötbäddsöverdrag-29.95:-
Babyborste-19.95:-
Libero Mats (engåbgsskötbord) 19.95:- för 10-pack.
Nappflaska bpa-fri från 0 månader- 44.95:-
Nässug-19.95:-
Amningsbh-99.95:-
Babysitter-229:-
Badbalja-79.95:-
Stativ till Badbalja- 179:-
Åkpåse-229:-
Blöjhink-129:-
Refill till blöjhink-49.95:-
Lammskinn grått till vagn-329:-
Amningskudde-139:-
Våtservetter-8.95:-
Babyvakt Philips-429:-
Babygym-329:-
Snuttefilt-29.95:-
Sen köpte vi såklart lite kläder också. Det finns en hel del bodys allt mellan 19-59 kr och bomullsbyxor i samma prisklass. Pyjamas ca 79:-. Babysockor 2-pack 14.95:-.
Det fanns regnskydd, myggnät och andra tillbehör till vagnen men jag måste kolla så de passar till den vagn vi ska ha först.
Nedan bild på gårdagens fynd, byxor i storlek 44 och 50 för 4.95:-/par. Visserligen andrasortering men inget fel på dem vad jag kan se :-)

10 kommentarer:

Denise sa...

Kan rekommendera en termometer til rumpan. Dem är mer exakta, å det är bra när dem är små. :-)
Vi köpte nästan allt där med och vi har varit nöjda med allt :-)

Anna K sa...

Nässugen är det bästa inköpet. Köpte en sådan till min storasysters första barn på skoj. De älskade den och sedan även jag. Räddat många nätter. Är så glad för er skull!

maria sa...

Fast ny forskning visar att mest exakt temperatur får man genom att mäta i örat. Dessutom tar det bara en sekund och är mer hygieniskt, bara fördelar :-)
Ja, jag tycker att deras bebisgrejer är vettiga, sen finns det ju mycket onödigt också!

Längtan sa...

Den listan kommer jag spara tills det är dags för mig att börja på inköpslistan!

Kikki sa...

Hämtar du babybox på bl.a barnens hus får man blöjhink där, vi har vår ännu:) nässugen är kanon jag fick min i bbväskan på bb :)
Kan hålla med att rumptemp är enklare och bättre! Vet inte om vår är av billigare modell men den har aldrig läst av så vidare bra :(

Kul med massa shopping!!

maria sa...

Där ser man, dock har vi ju 15 mil till närmaste barnens hus men åker vi förbi så kan man ju ha en blöjhink per toalett :-)
Som jag skrev i ett annat svar om rumptemp så tycker jag örontempen har fler fördelar, att ta tempen i rumpan är för mig lite omodernt om du ursäktar uttrycket :-) jobbar ju själv på sjukhus och vi använder bara örontempar numera. Jag köpte en braun, hoppas att den ska funka!
Visst är det kul att shoppa, som vi har längtat!

Anki J. sa...

Så mycket bra babytillbehör du hittade och till bra priser. När ni nu ska ha till två stycken, ja då måste ni ju bara spara en massa med att åka till Gekås, även om det blir en bit dit.

Kram

Malin sa...

Tack Maria! suveränt! kopierar den när jag åker dit om några veckor:)

maria sa...

Varsågod!! :-)

Malin's Hus sa...

Herrejösses vad du har shoppat vännen! Hihi... Fast när man får tvilling känns det nog som om man vill ha allt hemma....du blir nog rätt låst sen ;) på ett bra sätt. Tycker vi bokar in en fika snart eller en mysig promenad. Måste ju se din mage live!

Tusen kramar Malin