torsdag 9 augusti 2012

Vecka 17 och 5 månader kvar!

Idag är det 5 månader kvar till den 9 januari då vi är i vecka 38+0 och i vårt landsting när det gäller tvillingar sätts förlossningen igång då/man snittas om inte barnen kommit tidigare. 5 månader tills vi får träffa våra efterlängtade krabater! Undrar hur de ser ut? :)
Vi har gått in i vecka 17 idag och jag njuter av mina sista semesterdagar, det har varit väldigt skönt att vara ledig några veckor! idag är det fint väder så det blir lite målning och ogräsrensning. I eftermiddag blir det en tur med vovvarna i skogen tillsammans med min Mamma. Vi hoppas på både svamp och blåbär!! :) Leia längtar redan nu ser det ut som!

5 kommentarer:

Elin sa...

Tiden går så fort Maria! Snart är det januari och dags för er att bli föräldrar... Men tiden går också långsamt - just nu står den stilla - undrar om det är för att vi är så nära? KRAM

Vår väg till en kotte sa...

Hej Maria, jag har följt dej länge, länge och är så glad för att ni äntligen har lyckats! Och dubbelt upp dessutom :)

Det är kul att följa dej då vi ligger lika, jag har BF 14 januari.
Kommer bebisarna födas på Värnamo? Det måste vara närmast för er va? Tänk om vi ses på BB sedan då.. Vi bor nämligen i Värnamo.

Kram

Josefin sa...

Tänk Maria, om bara 2 veckor är ni redan halvvägs!! Underbart! <3

Anonym sa...

Bara reagerade lite på vad du skrev nu;jag har tvillingar på 4 år och då sa dem att det är så vanligt nu med tvillingar och oftast gå man tiden ut...så jag födde mina i v39+ 3....:)Iaf så är det ju en liten grej men kunde inte låta bli att skriva;)...Tack för en härlig blogg och så du vet så har du massa kärlek framför dig:))/Lena

maria sa...

Hejsan! 38+0 är det som gäller i vårt landsting nu. Läkaren förklarade att de sista 2 veckorna inte gör någon nytta utan bara medför risker. Grattis till dina tvillingar! :) kram