måndag 22 november 2010

Pensionärsjävlar


Har ni sett Pensionärsjävlar på kanal 5? Så himla skönt program!

Usch, idag har jag varit hemskans trött, hade huvudvärk redan när jag vaknade och den sitter i än så det fick bli en tv-kväll efter simningen. Imorgon blir därför en lugn dag, ska iofs ha Tupperwareparty på kvällen hos en jobbarkompis men fram tills dess kan jag ju greja här hemma i min egen takt!

Om ett par veckor ska vi ringa till RMC i Linköping och boka behandlingsstart, känns jätteskönt att komma igång igen. Vi har nog bestämt oss för att det blir vårt sista försök där, om det inte funkar då söker vi oss till någon annan klinik. När vi ändå ska börja betala själva så ska vi ha de allra bästa förutsättningarna där behandlingen anpassas efter oss helt och hållet tycker vi. Ibland när jag ser tillbaka på vår barnlösa tid så kan jag inte fatta att det snart är 3 år sedan som vi bestämde oss för att försöka bli föräldrar. Om det hade fungerat direkt så hade vi haft en 2-åring hos oss nu. Det var inte så här vi hade tänkt att det skulle bli, trodde inte att detta skulle drabba oss. Ofta kan man tänka "varför just vi", ska det vara så himla svårt att få till ett litet liv i magen när "alla andra" föder barn hit och dit? Sen är det ju inte så att alla andra gör det, det finns många mer som kämpar men det kan kännas så ibland. Samtidigt i all längtan och sorg kan jag känna ett lugn. Hade vi haft en 2-åring nu så hade hela gravid- och bebistiden varit förbi. Nu har vi den framför oss och jag ska njuta till hundra procent när jag väl är där. Förmodligen kommer jag ändå klaga på hur jag mår och så vidare som alla andra som går igenom samma sak men ändå vara sååå tacksam...

Ingen vet när vår tid kommer men man kan ju alltid våga hoppas lite (eller rättare sagt 35%) på att det blir nästa år...

2 kommentarer:

Längtan sa...

Hoppas att ert försök på Rmc lyckas, men om inte så kan jag absolut rekommendera Carlanderska. Sån skillnad. Bara lokalerna gör skillnad - Rmc är ju väldigt mycket sjukhus medan Carlanderska ligger i gamla anrika fina hus med en mysig känsla. Personalen är lugn, ingen stress och verkligen omtänksamma. Carlanderska kostar lite mera än till exempel Falun, men oavsett så är det jättemycket pengar.

Mia sa...

Halkade in här efter tips av en vän!
Jag kan också rekomendera Carlanderska i Göteborg, helt fantastisk klinik där du känner att du verkligen är i rätt händer. Vi fick vår son med hjälp av denna klinik och Jesper Möller Nielsen på Gynhälsan i Gislaved har ju mycket bra kontakt med kliniken.
Lycka till!!