fredag 21 december 2012

Vi njuter

Dagarna går så fort! Det har jag ju skrivit förut och nu när barnen bor med oss går dagarna ännu fortare! De äter var tredje timme, innan det blöjbyte och efter maten pumpar jag. Sen sover de (ibland) en stund och sen är det dags att förbereda för nästa måltid. Vi har dem i vår säng nästan hela tiden för att ha dem nära och kunna mysa så mycket som möjligt! Personalen tar hand om barnen något mål/natt än så länge så vi får sova lite. Idag har jag varit här själv, Mattias är hemma pga förkylning. Inga förkylda människor får vara här på avdelningen, för tidigt födda barn är väldigt infektionskänsliga... Imorgon hoppas vi att han är piggare och återvänder hit på kvällen :-)



Nappar hittar man lite överallt. Verkar som om det bor två bebisar här ;-)

1 kommentar:

Mitt liv som fru L sa...

Låter underbart! Jag hoppas att Mattias blir frisk snart, så familjen blir komplett igen! Det låter så mysigt när du beskriver hur ni har det! Tänk att du blivit mamma Maria, jag blir så rörd när jag tänker på det!

All lycka till er <3 Och jag fortsätter hålla tummarna för att det går framåt med prinsarna! De är såå fina <3

Jag säger God Jul redan nu, så jag inte glömmer det mitt i all julstress ;)

Kram <3<3<3
C