måndag 4 juni 2012

För 2 veckor sedan.... PLUS!!

Vi förstår att ni har undrat! Vi också... För 2 veckor sedan fick vi ett fint plus för första gången. En dryg vecka senare blödning. In på koll och vi fick se 2 (!!!) hinnsäckar med varsin gulesäck i varje. Dock inga hjärtslag, för tidigt sa doktorn, v 5+6 då. Lite mer blödning nu i helgen och oro förstås. Vi var ganska säkra på missfall. Upp i gynstolen idag igen och vi får se 2 hinnsäckar med varsitt hjärta i som slår. Herregud, de finns!! Som läger är nu så väntar vi alltså tvillingar. Oron finns ju såklart. På torsdag är det ny koll igen, och det kommer bli många framöver eftersom det är 2. Detta är helt galet underbart och vi är så tacksamma för detta :-)

35 kommentarer:

Sophia. sa...

Men herregud, grattis!

Jag brukar vara här inne och kika, men tror aldrig jag har kommenterat?

Håller tummarna för er!
/Sophia Isacson från Gnosjö

Luiza sa...

Grattis , underbara fina!!!!!
Tänk, det är sant...och 2 styckna mirakel!!!!!
Så otroligt glad för er skull.
Massa kramar/
Luiza

Sara sa...

Grattis !!!!

Anonym sa...

Hoppas, hoppas, hoppas!! Ett jättegrattis i från christina i Skåne :)

Josefin sa...

Åh Maria!!! Herregud så härligt!! Jag har varit inne här och kollat minst två ggr om dagen för att se om det hänt något och nu sitter jag här och skriver medan glädjetårarna bara sprutar. Jag är så oerhört glad för er skull, går inte beskriva med ord!! Ni är värda allt gott!! Massa lyckönskningar och kärlek till er båda, eller fyra kanske man ska säga! <3

Flugans mamu sa...

Åh, underbart! Grattis!!

Jenny sa...

Herregud!! Grattis!! Ryser i hela kroppen när jag läser detta!! Lycka till!! Kram Jenny L

Längtan sa...

Har ju sett nyheten på FL ett tag... Stort grattis till dig. Nu håller jag tummarna för att det kommer gå vägen för oss båda. Det är vi värda!!

kram

Frida S sa...

Käre tid så roligt, jag finner inte riktigt ord men stort stort grattis till er. Det kommer bli riktigt bra det här... kramar Frida S

F sa...

Å vad roligt stort GRATTIS till er!
Kram

Hanna sa...

Grattis!!! Äntligen er tur! :D
Har inte kommenterat förut men nu passar det väl bra att göra det första gången. :)
Kram Hanna

Mitt liv som fru L sa...

Vännen, äntligen blir det er tur! Och TVÅ också, verkligen otroligt!

Massa kramar <3<3<3
C

Kikki sa...

Stort grattis till er båda, det är verkligen er tur nu, och dessutom tvillingar dubbel lycka :)

Stort lycka till med magen! Njut ni har en helt underbar tid framför dig!

Johanna sa...

Så underbart!! Grattis och lycka till! Kram Johanna H

Anna sa...

Oj oj oj, så kul - dubbel glädje :) Stort grattis!!!

Hönsamaja sa...

GRATTIS!!!

Många kramar

Du + jag och framtiden sa...

Stort GRATTIS! =) Vad glad jag blir!

Frida sa...

Grattis grattis!!! Nu håller vi tummarna för att allt går vägen.
Hoppas båda småttingarna stannar;)
Vi var med nära att få tvillingar :)
Blir det mycket extra kontroller nu framöver för att se så allt är ok?
Kram
Frida,Johan o Elliot

Karin sa...

Men åh så roligt! Äntligen! Hoppas allt går bra nu! :)

Fröken solstråle sa...

Haha sjukt stort grattis!!!!!
Kram

Anonym sa...

Grattis =)

Anonym sa...

Hurra!!! Äntligen.... Som jag har kollat in här, statistiken måste ha gått i taket av nyfikenhet! Hoppas nu att allt gå bra!
Kramar Kristina

Anonym sa...

Vilket underbart inlägg att läsa!! Grattis i massor och ja, nu ska de två stanna i din mage och växa och bli stora så att du får gå med stor mage och få föda två bebisar som får uppta er tid i lång tid framöver!!!

grattiskramar från
Gunilla M

Anonym sa...

Grattis! Helt fantastiskt!

Elin sa...

Vilket underbart inlägg! Jag är så glad för er skull Maria! KRAMAR

Anonym sa...

Ett stort grattis till er.....//Jennie

ettvanligtliv sa...

Åh!!!! Som jag väntat och hoppats! Har gått in och hållt tummarna stenhårt varje dag men inte vågat tro något. Stort stort megagrattis! Ni är så värda det här.

Åh vad mysigt med tvillingar <3 Ni kommer att bli helt galet underbara föräldrar!!
Kramar från mig och E!

Anonym sa...

Underbart mia!!! Vi är så glada för er skull, hoppas allt går bra, kramar teres och petter

Linda sa...

STORT GRATTIS!!! Försök att njuta av detta nu även om jag vet och förstår att man oroar sig... Men den här gången ska det gå vägen! Heja heja!!! STORT LYCKA TILL NU!!!

Anonym sa...

Va roligt, att de dessutom är två! :) hoppas de här går hela vägen ut nu, håller tummarna för de! Kokar in här ibland för att bli uppdaterad! Kram

Anonym sa...

Ett stort GRATTIS till er båda!!

Kramar Ulrika

Anonym sa...

Hejsan Maria!

Jag har följt dig och Mattias i ert kämpande ett tag nu. Har aldrig kommenterat något förut. Jag hoppas och tror på er. Försök att slappna av, lättare sagt än gjort. Men du kommer att ångra dig sen om du inte gör det. Njut av tiden och klappa magen så dom små känner värmen och kärleken! Stort GRATTIS och varma kramar till er alla fyra!! // L

Anonym sa...

Oj vad häftigt! Har följt din blogg en längre tid nu, jag kommer fortsätta följa er alla 4 + hundarna! Grattis!

Helena

Anonym sa...

Åhhh jag fick gåshud när jag såg pluset och läste att det är 2! Wow önskar er all lycka och att de stannar ett braaa tag till:)

Carolina sa...

Men oj oj oj!!!!!
Grattis grattis grattis!!!! Har helt glömt bort att gå in och kolla hur det går för dig (har FL pause).
Vad glad jag blir!!!! Träffade 2 st Carlanderskatvillingar igår. knappt 3 månader gamla.
Du vet väl att CA bebisar blir gudomligt söta ;-).
Grattiskramar från mig och Ebba