fredag 22 juni 2012

Det finns så mycket att se fram emot!

Idag midsommarafton 2012. En lugn dag väntar och vi ska bara rå om varandra. Hur kommer midsommarafton 2013 att se ut? När jag var barn var det tradition att göra midsommarkransar varje år och bära på huvudet. Vi gav oss alltid ut på förmiddagen och plockade en massa blommor. Pappa klippte till en lagom stor ring av ståltråd och Mamma hjälpte oss att få på blommorna. Tänk att nästa år få göra två små midsommarkransar till våra barn, så underbart det vore! Det finns så mycket att se fram emot. Speciellt så här på sommaren blir det lite extra känslosamt när man tänker på skolavslutningar, sommarlov, bad vid badplatsen, midsommarkransar och husvagnssemester. Livet har på något vis fått sig en ny början nu och jag bara längtar efter fortsättningen. Att dessutom få dela detta med den som man älskar är så stort. Min fina Mattias... Man ser redan nu hur stolt han är :-) han kommer att bli världens bästa Pappa!
Glad midsommar till er alla, hoppas ni får en fin dag med inte för mycket regn ;-)

5 kommentarer:

annram sa...

Vad fint skrivet min tjej!
jag kommer också ihåg hur vi band kransar här utanför, fina minnen! Det är sååå viktigt med tradition och att föra dem vidare, känns viktigare med tiden, att allt det där man gjorde tillsammans när ni var små blir viktigt för kommande generationer också, känns underbart att få vara med! Ni kommer att bli underbara föräldrar, det vet ni!!!!

Luiza sa...

Åååh, nästa år kommer bli det bästa ever!!!!
Du kommer att få göra kransar och gosa med dina barn.

Hoppas du haft en bra midsommar i år =).
Kramar

Elin sa...

Typiskt, det är nog just den veckan ni är bortresta vi kommer göra vår lilla tur genom södra Sverige... Men jag återkommer - för vi vill gärna träffa er! Kram på dig fina vän!

Josefin sa...

Nu blev jag lite tårögd igen... :) <3

Anki J. sa...

Blir så glad varje gång jag nu läser dina rader! Förstår vilken lyckobubbla ni lever i och ni båda kommer att bli de bästa föräldrar barn kan önska sig.
Var rädd om dig Mia och håller tummarna hårt för er!
Kramiz