torsdag 7 juni 2012

Välkommen vecka 8!

Så länge man har längtar efter att få göra såna här inlägg med veckor som rubrik. Så länge man längtat efter att få räkna veckor och läsa om vad som händer i magen för varje dag som går. Nu är den tiden äntligen här och det finns väl egentligen bara ett ord som beskriver känslan just nu; ÄNTLIGEN!! Det är en väldigt spännande tid vi har framför oss och vi skulle väl önska att de kommande 4 veckorna går väldigt fort så vi känner att vi är en bit på väg och kan vara lite lugnare. Det är ju fortfarande väldigt tidigt.. Vi var på ultraljud nu i eftermiddag och våra små mirakel mådde bara bra :) nu känner jag att vi kan börja njuta av det här på riktigt! Jag är ju faktiskt gravid! Första spyan avklarades på vägen hem från ultraljudet idag också, yes!

23 kommentarer:

Anonym sa...

Det ska bli spännande detta! Ta det nu bara lugnt... ;)
Kram Kristina

Mitt liv som fru L sa...

Åh vännen, jag förstår din känsla! Jag säger detsamma äntligen! Jag hoppas att det kommer går lika bra för oss på måndag!
Ni är så värda detta och två små mirakel också!

Kram C

Anna-Karin sa...

Och jag har längtat så efter att få läsa och kommentera just detta! Nu börjar det sjunka in.....att jag ska bli mormor, det känns högtidligt och pirrigt på samma gång!

Lotta H sa...

Men åhhh äntligen, grattis, dubbelgrattis till och med! Helt underbar! <3 Nu blir det en spännande tid framöver! Och förstår lyckan över första spyan, den tjusningen brukar dock icke hållas kvar efter några veckor. ;) jag är så glad för eran skull! <3 <3 <3

Elin sa...

Underbart Maria! Jag njuter med er! KRAM

Anonym sa...

Är så glad för er skull!! Då var även första spyan fixad. Det kommer säkert fler men när man vet varför så är det lättare att hantera.
Ta hand om dig och de små i magen!!

//Gunilla M

Malin R medC sa...

Det här är så häftigt, grattis och jag håller alla tummar och tår!!

Anonym sa...

Har kikat in i bloggen då och då och nu får man verkligen lyckotårar i ögonen. Stort grattis och jag ska hålla alla mina tummar och tår.
Många kramar från Elin Malm (en fd Hillerstorpare)

Linda sa...

Åhh jag ryser... Så underbart, sån lycka! Är så glad för eran skull! Försök verkligen att njuta nu!

Anonym sa...

Så roligt, är så glad för er skull! Jättegrattis till er båda!
Kramar Linda Nilsson

Du + jag och framtiden sa...

Grattis till "Äntligen". Jag är så glad för din/er skull! Det är skithäftigt att läsa om allt som händer varje vecka och dessutom få skriva den nya veckan som rubrik på bloggen!!!

Anonym sa...

Vilken lycka.....
//Jennie

Linnéa sa...

Åh!!! Såå skönt att äntligen få höra att du mår lite illa! Gravid på riktigt! :)

Anonym sa...

Äntligen är det eran tur! Tänker på er och gläds med er!

/ Cissi från ssk-programmet!

Helene sa...

Åh, Maria och Mattias, God bless you.
Jag är så glad för er skull. Tillåt er att verkligen njuta av varje sekund. Många kramar. Helene

Anonym sa...

Jag är så otroligt glad för att ni äntligen är gravida! Kram från en läsare i Finland.

Petra sa...

Åh herregud!!! GRATTIS! Så roligt för er! Hoppas allt går vägen och att ni ska få njuta hela vägen nu!
Grattis Maria och Mattias!

Claudia Canas sa...

Grattis Mia! Vad underbart! All lycka till er!
/ Claudia

Maria sa...

Såå glad för er skull, kram från Maria med familj i Växjö.Molly o Ella hälsar tll Leia o Lady också!

Sara sa...

Ååååå, vad glad jag blir av dina senaste inlägg. GRATTIS i massor till graviditeten, helt fantastiskt.
Ni är verkligen sååå väl förtjänta detta, och tvillingar är magiskt!

Grattis igen!
Kramar

Anonym sa...

Hur, undrar HUR, kan du tro att detta skall gå vägen?

Anki J. sa...

Åh, så varm jag blev av glädje när jag tittar in till dig (er)! Tänk, att det äntligen ska bli så som jag så innerligt hoppats på att ni två ska få bli föräldrar!!!!
Fortsätter att hålla tummarna hårt för er och ett jätte stort Grattis till era nya små liv som gror i din mage, Maria<3
Stor kram

Anonym sa...

Stort grattis till de små i magen!! Jag håller alla tummar och tår för att allt går vägen denna gång! Jag har precis hittat till din blogg och jag läser med spänning!

Felicia från SSK-programmet i Norrköping!