tisdag 12 juni 2012

En dröm blev sann idag

Att få gå till barnmorskan på besök har i 4,5 år varit en dröm. Idag var jag på hälsosamtal och om 2 veckor är det dags för inskrivning. Barnmorskan tyckte att det var spännande att det var 2 som bodde i min mage och var väldigt glad för vår skull att vi äntligen väntade barn. Jag har tidigare sommarjobbat på hemsjukvården som ligger i samma byggnad som barnmorskemottagningen så de flesta där känner jag till så det känns tryggt och bra :) vi har fått lite material att läsa och det ska bli riktigt roligt! I eftermiddag när jag hämtade posten innehöll den bland annat ett paket med ett jättefint halsband från härliga E och hennes familj som följt vår kamp. På halsbandet som hon kallade för "Tro, hopp och kärlek" sitter 2 skyddsänglar. Tack snälla, så himla fint!

4 kommentarer:

Längtan sa...

VAd härligt! Vi ska till barnmorskan i morgon för ett första samtal. Dom där böckerna känner jag igen. De ligger längst in i garderoben. Har inte vågat ta fram dom än...

Mitt liv som fru L sa...

Vad härligt Maria! Måste kännas underbart!

Kraaaaam C

Anki J. sa...

Härligt att du har kommit så här långt nu :D Jätte gulligt av E som har skickat ett sånt fint halsband till dig. Älskar själv änglar och bär oftast ett sånt halsband på mig.

Må så gott Maria!
Kram

Anonym sa...

Grattis till graviditeten och lycka till!!