söndag 10 juni 2012

Vad vill man när man kommenterar så här?

Först hade jag inte tänkt skriva något om kommentaren jag fick igår där "Anonym" skrev följande; "Hur, undrar HUR, kan du tro att detta skall gå vägen?" men den gör mig så irriterad så jag kände att jag måste få skriva av mig lite och svara. Jag har tidigare fått en annan vass kommentar också från en "Anonym". Vad vill man med en sådan kommentar och vem är du som undrar? Jag och min sambo har kämpat i 4,5 år för att våra mirakel ska bli till och totalt genomgått 6 provrörsförsök. Är vi inte värda den här lyckan? Varför skulle det inte gå vägen? Om inte hoppet och tron om att detta ska gå bra fanns hade vi aldrig hoppat på IVF-tåget. Om vi inte fått pepping från vänner, familj, bloggläsare och läkare både här hemma i Göteborg som trott på oss så hade inte hoppet varit så stort. Naturligtvis kan det bli så att det inte blir några barn trots att man blivit gravid men så är det ju alltid för vem som än blir gravid. Du "Anonym" får jättegärna höra av dig till mig via mail och förklara lite mer vad du menar, om inte så låt bli och skriv såna här inlägg i framtiden. Man blir både ganska ledsen och irriterad men det kanske var det som var tanken. Avundsjuka?!

15 kommentarer:

Luiza sa...

Det finns människor som mår fruktansvärt dåligt där ute. Så fruktansvärt dåligt ,att de måste få avreagera sig på någon de missunnar all lycka.
Tyvärr är de så jävla fega att de inte ens vågar stå för vilka de är. Ännu ett bevis på hur svaga de är.
Jag har också fått dumma kommentarer av den här typen, av såna här idioter, som tror sig vara anonyma. Vad de inte vet, är att man kan spåra dem genom sin statistikmätare, som registrerar och sparar ALLA unika IP nummer ;).
Skaffa ett liv, din värdelösa , stackars människa. Sluta tyck synd om dig själv och gör något åt din miserabla situation, istället för att gå runt hos oss som kämpat och lyckats, och ödsla din tid på att yttra dig.

Till dig Maria :Det är klart det kommer gå vägen. Det finns en mening med det här.
Massa kramar

Therese GBG sa...

Herregud. Klart man måste tro att det går vägen! Tankens kraft är väldigt stark. Tror man det går åt helvette går det åt helvetet. Tänker man positivt så frisätts må bra hormoner. Läs boken The sectet den är oslagbar och där lär man sig tänka rätt! När du läst den kan du tipsa anonym om boken så kanske denna person dom verkar väldigt bitter också kan bli gravid och lite lycklig.

Hittade din blogg för några veckor sedan av en slump och nu tänker jag följa er. Så himla spännande med tvillingar. Wow! Tänk på det: du väntar barn inte missfall ;))

Lotta H sa...

Låt inte denna missunsamma idiot stjäla din och eran energi. Ni är så värda detta, att äntligen lyckats! Njut och fokusera på att du och tvillingarna mår bra! <3

Josefin sa...

Ja, herregud. Tyvärr finns det väldigt många ynkliga, avundsjuka och missunnsamma människor som visar sina fula trynen som "anonyma" på nätet. Pinsamt är vad det är. Försök strunta i det, även om det är svårt, låt det inte förta ett uns av er lycka. Naturligtvis ska ni hoppas och tro att det ska gå vägen, det är er tur nu och ni är värda allt gott! Ryser av välbehag bara jag tänker på era mirakel!

Lilla jag sa...

En del kommentarer ska man bara strunta i. Fast det är inte alltid så lätt...!
Klart att det kommer att gå bra det här!! Nu är det äntligen er tur!

Ida sa...

Heja dig! Kram från en ivf-syster i vecka 12.

Anonym sa...

Hemska människa! Unna andra människor deras väl värda lycka tycker jag!!

Anonym sa...

Håller helt med Luiza, det är små, små människor som gör så här. De har ingen tanke bakom mer än att provocera och få ut sina egna frustrationer. Det tråkiga är ju att de lyckas stjäla lite energi varje gång ändå. Så kasta kommentaren dit där den hör hemma och njut av era två små mirakel i magen!

/Valborg

P.S kom på att jag nog inte har skrivit förut. Har följt dig lite på sidan av ett tag. Ett stort grattis till plus!

Du + jag och framtiden sa...

Det är som tidigare påpekat, förmodligen någon som bara vill vara elak och som själv mår dåligt. Det är säkert jättesynd om den personen. Tillåt dig inte bli uppretad. Det är inte det lättaste... Jag vet.

Men du förstår, Du ska bli MAMMA!! Till två små söta bebisar!! Det är så otroligt kul!

Njut!

Pernilla T sa...

Fy vilken ynkrygg som kommer med en sådan kommentar.
FY FY FY. Ni har all rätt att tro och hoppas på det bästa.

Kram

Helene sa...

Boosta er med positiv energi. Tillåt inga energitjuvar sno åt sig er lycka. Tänk på de små underbara liven som frodas i din livmoder istället.
Kramelikram

Mitt liv som fru L sa...

Fan vad arg jag blir...säger som Luiza det finns många människor därute som mår dåligt...och som gillar att såra andra för det får dem att mår bättre själva...

Och till dig anonym: Ditt jävla rikspucko spy din galla nån annanstans, du ska inte trycka ner Maria och hennes kille med skitkommentarer som det inte ligger någon sanning i. De har KÄMPAT och att det inte skulle gå vägen är det inget man behöver säga...självklart kan saker ske såsom missfall . Men det är väl inget man yttrar till en person som ÄNTLIGEN har blivit gravid...så jävla tanklöst och egoistiskt...

Maria:Klart det kommer gå vägen!
Kram C

Vår väg till en kotte sa...

Hej!

Försök att se den människan som en sorglig person som inte kan hålla sina känslor inom sig (nog för att man kanske kan tänka att man inte mår gott av att någon annan lyckats men man säger det inte)
Ni är värda allt detta Maria!

GRATTIS som hundan! :)

KRam!

Johanna sa...

Usch så litet! Förmodligen är det mest synd om "anonym" som har sånt behov av att försöka trycka ner andra människor, kan inte vara en särskilt lycklig människa som gör sånt! Massa kramar & lyckönskningar!

Katja sa...

Fy vilka människor det finns!! Fegt att vara anonym också!! Vi andra "normala" människor håller alla tummar och tår för att det här går vägen! Hoppas hoppas! Många kramar till er <3