lördag 26 maj 2012

De ofrivilligt barnlösas dag

Idag den 26 maj, dagen före mors dag är de De ofrivilligt barnlösas dag. Det är andra året i rad som denna dag uppmärksammas. Tycker det är kanon att vi som kämpar/kämpat fått en egen dag. Ofrivillig barnlöshet är ett ämne som behöver lyftas fram och pratas mer om. Det är fortfarande viss tabu i samhället att prata om detta trots att 15-20% av alla par drabbas på något sätt. För övrigt vill jag bara meddela att läget är luuuugnt! Och vi hoppas att det så förblir ett bra tag till! Jag vill också tacka min sambo Mattias för hans fina inlägg i min blogg, blev så glad! Besöksstatistiken har gått spikrakt uppåt sedan han skrev, han får nog göra fler inlägg ;-) önskar er alla en finfin lördag! Nu väntar grusgåbgen på att bli rensad. Stor kram!

7 kommentarer:

Karin sa...

Har du testat?!

Anonym sa...

Hej Maria, hittade din blogg för ett tag sedan och har nu följt den ett tag... Hoppas och håller verkligen tummarna för att ni ska lyckas den här gången! Kan inte föreställa mig hur jobbigt det är men det är härligt att se att ni finner styrka i varandra och finns där för varandra! En dag är det er tur och då är resan helt klart värt det, det kan jag lova! Stort lycka till och hoppas få följa er resa, resan om att bli tre (el kanske fyra nu då ;o) Många kramar/ Linda Engström från Ssk-utb.

Anna-Karin sa...

Hoppas och längtar så att det ska gå bra!
Ja de ofrivilligt barnlösas dag är verkligen värd att uppmärksammas, det är ett sån´t kämpande i det tysta när man hoppas och blir förtvivlad hela tiden så det är svårt att föreställa sej!

Josefin sa...

Fantastiskt att denna dag finns!! Verkligen värt att uppmärksammas.
Men jag hoppas innerligt att detta blir sista gången ni behöver "fira" den och att ni nästa år kan fira Mors dag istället. <3

Anonym sa...

Men...snart är det väl tre v sen ert FET? om allt är lugnt-betyder det att det gått vägen???!! eller har jag sett fel i bloggen på när FETet var? Hoppas det är ett PLUS!

Du + jag och framtiden sa...

Oj oj, vad jag tänker på dig. Hoppas att allt flyter på och att testet blir positivt!!

Kram!

Linda sa...

Men fy vad nyfiken jag är nu... Hoppas att allt gått bra!